Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vill bara ha ett Ja eller Nej svar nu. vet någon om jag kan ge mitt sto avmaskingsmedel nu när hon är dräktig?? hon ska ha i Maj.
Svar
5
· Visningar
882
Senast: Mithra
·
B
Foder & Strö Hej Är det jag som är ute och cyklar när det gäller havrehalm, har nämligen fått för mig att den kan ha en laxerande effekt. Har...
Svar
3
· Visningar
963
Senast: Prick
·
Foder & Strö Jag har ett 8-årigt sto, av fullblodsmodell, dvs. långbent, högrest, ädel och nätt. Hon rids 6 ggr/veckan, normal mot hårt arbete. Här...
2
Svar
22
· Visningar
3 390
Senast: mackan
·
D
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av vildmarksverkning? När min äst blev verkad sist så hade jag inte möjlighet att vara med utan min...
Svar
7
· Visningar
848
Senast: Daniela
·
G
Foder & Strö Skulle vilja veta om min bonde tar ett bra pris för krossat korn eller om han är dyr? vet att man får betala ca 90 kr för 30 kg i butik...
Svar
3
· Visningar
672
Senast: Gnist
·
Hästvård Min 2-åring (snart tre)är som en gummiboll i kroppen. Hon kan nästan slå knut på sig själv. I går när jag skulle "dra" lite (för att...
Svar
15
· Visningar
4 593
Senast: Corax
·
G
Foder & Strö :banana: Hej:banana: ill inte få en massa skit för att jag inte har analyserat hö. Men jag undrar om jag kan öka på lusern och minska...
Svar
2
· Visningar
783
Senast: milly
·
Hästvård hejsan! jag har upptäckt att min häst har bett eller typ myggbett lite här och där och idag så hittade jag en super äcklig liten...
Svar
5
· Visningar
880
Senast: Zaida
·
Foder & Strö Som rubriken. Hur mkt vatten häller ni på torra lusern pellets?
Svar
11
· Visningar
1 122
Senast: Mustang
·
G
Hästvård Hej... Jag köpte en häst i våras som då hade strålröta, med säljaren hade inte lagt märke till det,min hovslagare sa till mig att han...
Svar
15
· Visningar
1 486
Senast: Gilda
·
R
Foder & Strö Vad ger ni i Skåne? Pris för betfor? Ange per kg inkl moms
Svar
17
· Visningar
5 761
Senast: athena
·
Foder & Strö Hej! Har någon ett förslag på pelletrerad eller musli foder utan havre eller majs? eller möjligtvis en väldigt liten mängd havre...
Svar
14
· Visningar
1 485
Senast: marijaa
·
Hästvård Jag har letat bland trådarna men jag hittar inget svar på min undran; Om jag misstänker hovböld, varm hov, inte svullen, ingen temp...
Svar
3
· Visningar
917
H
Foder & Strö Kan man inte spika en tråd med hur mkt havre, korn osv, väger ... Tycker jag ser många trådar om de hela tiden.. så någon som...
Svar
4
· Visningar
794
Senast: ang
·
Hästvård KS har ju blivit en allt vanligare diagnos på hästar de senaste åren. Jag har själv ingen egen erfarenhet av detta och har försökt läsa...
Svar
3
· Visningar
2 001
M
Hästvård Hejsan! Har en häst som troligtvis har lymfangit och har hört att jodapax omslag ska vara bra.' Hur gör man och hur ska man blanda...
Svar
17
· Visningar
2 714
Senast: Blandrastik
·
I
Hästvård Hej, Ska vaccinera våran Lukas mot Botulism på onsdag. Har suttit och läst gamla trådar i ämnet och det snurrar rätt rejält i...
Svar
1
· Visningar
620
Senast: Dexdemonia
·
Foder & Strö När jag lägger in samma foderstat på Hippocampus och Freefarm får jag olika resultat. Främst när det gäller ca/p balansen, som H säger...
Svar
3
· Visningar
748
Senast: Trissa
·
E
Hästvård Jag har en fundering. Mina hästar står på fri tillgång på hö, men igår när jag tog in hästarna hade de väldiga gaser i magen. Dvs, de...
Svar
2
· Visningar
900
Senast: Orkan
·
M
Hästvård Hej. Min häst har varit dålig i magen en längre tid,har försökt att byta fodermm. Är det någon som har ett bra tips om hur man behandlar...
Svar
2
· Visningar
714
Senast: shampiz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama