Förkyld häst?HJÄLP!!!!

Sv: Förkyld häst?HJÄLP!!!!

jag ger 2 msk citr,saft till honom.
vet ej om det är citronsaften,det blöta höet el vitlöken som gjort susen, men det var ett tips jag fick av en stallkamrat:p
och gett det i ca 2 veckor nu

hej!!!!
jag tror att det kan hjälpa me vitlök och lite skritt per dag....
så hade ja iallafall gjort......

Det finns hostmedicin för häst, men du kan faktiskt göra egen:

Gå till en välsorterad kryddbutik, vi har en som står på torget varje torsdag, och köp:
-Lakrisrot-mald, obs! inte hel stört omöjlig att mala själv
-Anis-som gröna "flingor" typ grovmalen
-Fläder
-Timjan
-Vitlök, orkar du, pressa färsk, orkar du inte köp pulver.

Jag hade timjan och anis som bas, plus en påse var av de andra örterna blandade i en burk, jag gav ung 2dl/dag och ringalde över honung. Smaskens!

Funkar som hostdämpande och lite slemlösande, hästar precis som mäniskor kan ju få vanliga förkylningar som inte dirket påverkar. Samt att de kan utveckla kronisk hosta och bronkit, så hetsa inte upp dig i onödan utan vanligt sunt förnuft kommer du långt med.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 687
Hästvård Hej gott folk Har ett sto som är på väg att ge mig både blödande magsår och hjärnblödning. Hon är varmblod 5 år, aktiv i trav Kort...
2
Svar
21
· Visningar
2 783
Senast: MayGrace
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det var värst vad allt blev konstigt i världen helt plötsligt… Och ungefär precis strax efter skiten träffade fläkten i det här landet...
Svar
6
· Visningar
1 121
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Hej! Jag började känna mig konstig i halsen under söndag kväll, sedan måndag vaknade jag med väldigt ont i halsen. Tisdag fortsatt ont...
2
Svar
25
· Visningar
2 814

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka