Vegansk efterrätt

Takire

Trådstartare
Jag ska göra efterrätt till nyår. Nyårsvärden äter främst veganskt så därav behöver det vara en animaliefri efterrätt.

Vad skulle man kunna hitta på? Jag tycket om fruktsallad men det känns inte så festligt. Och vegansk ljus- eller vit choklad är inte så god va?

Smulpaj skulle funka men känns också lite tråkigt.

Jag ska googla också, kanske hittar jag något bra.

Pannacotta är en klassiker för mig, som inte alls är så hemma bland det veganska.
Gelesocker och soja eller havregrädde, sen en bärsås till :) smakar som den vanliga.

Jag ska göra efterrätt till nyår. Nyårsvärden äter främst veganskt så därav behöver det vara en animaliefri efterrätt.

Vad skulle man kunna hitta på? Jag tycket om fruktsallad men det känns inte så festligt. Och vegansk ljus- eller vit choklad är inte så god va?

Smulpaj skulle funka men känns också lite tråkigt.

Jag ska googla också, kanske hittar jag något bra.
Jag tänker att smulpaj eller något annat "enklare" skulle funka hur bra som helst, men att man får tänka till mer kring presentation och upplägg! Nu finns det ju massor av roliga ätbara glitter (oklart om veganskt dock), man kan göra locket i olika mönster istället för smulor, dekorera omkring själva pajen på ett fint fat och så vidare :)
Dessa kanske går att göra veganska, och fokusera mer på själva uppäggningen: https://brinkenbakar.se/11-vackra-desserttallrikar/

Liknande trådar

Mat Några år nu har jag velat göra egna praliner och i år tog jag äntligen tag i saken. Nu har jag 3 formar färdiga med pralinskal så nu ska...
Svar
10
· Visningar
350
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
4 259
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
422
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 354
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar