Sv: Rund.

Jag funderar bara på att raka längst fram på halsen lite, då behöver hon ju inte täcke.
Hon var på vila i två månader fram till december och satte väldigt mycket päls då, nu står hon ju inne på nätterna och behöver inte all päls... Men kan man raka så det är lite längra kvar kanske? Då borde väl inte sommarpälsen förstöras?
Tacksam för svar!

Friskt vatten har de, det är kollat o så. Men hon vill alltså knappt äta mer än fem kg per dag, hon verkar verkligen mätt?!?!?!

Är hon ok o allt ser bra ut är det ju bra. Jag skulle kolla tänderna för säkerhets skull, har ägt en häst som åt o åt men magrade o hade en infektion o underbett mm problem i munnen.

Numera åker jag till Djurtandvårdskliniken vid behov ang tänderna o regelbundet med en som har underbett o måste slipas med jämna mellanrum.

Annars skulle jag vara nöjd om min tjockis kunde nöja sig med enbart 5 kg om dagen, vilket han tyvärr inte skulel göra. Dock är hans foderstat uträknad för han ska minska i vikt (vägde sist 420 kg:o ) o det blev 7,5 kg av det här hösilaget samt protein extra med lucernhack.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 894
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 124
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 006
Senast: Twirro
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 805

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka