HÖpris!!!

Sv: HÖpris!!!

Betalar 1,60:-/kg för hö i småbalar. Analyserat hö med riktigt bra värden.
Har köpt hösilage i småbalar till hosthästen. 3,30:-/kg, dålig kvalite med mögel i flera balar. Måste hitta ett bättre och billigare altenativ.
Har även köpt storbalar med ensilage, 80:- för en hel rundbal. Hyffsad kvalite men hinner inte fodra upp det innan det blir dåligt med bara 2 hästar.

Betalar 2kr/kilo för småbalar med hö och då är det analyserat och fraktat från norr om Uppsala till mig i Avesta.

Känns bara aaaningen dyrt och det var speciellt skönt att veta värdena INNAN för en gångs skull. Trist om man köper på sig x antal ton hö och sen analyserar det och inser att alla pengarna kommer att gå till kraftfoder istället för träningar det året... :eek:

/JES

2 kr per kg, för det får vi analys (MJ, smrp, mineraler, vattenaktivitet mm) och sen om vi hittar någon dålig bal får vi komma och byta ut dom.
Gården där vi köper hö ligger bara 50-100 meter från stallet så vi hämtar själv ett hästsläp fullt åt gången.
Värdena är 8,3 MJ och 75 g Smrp :love:
Man får nästan alltid bra värden då höet är skördat till mjölkkor.
Superfin kvalitet, limegrönt i färgen nästan :d

Senast ändrad av en moderator:

2,60kr/kg
Kvot 6,25(bra)
Hemskört till stallet
Norra stockholm

jag betalar 250:- för rundbalhö på ca 200-230 kg hämtar själv, höet är bra och fint, ingen analys. men hästarna mår bra av att äta det och det är det viktigaste...

jag betalar 16 kr/bal som väger ca 10-15 kg sen får jag de hemkört för 200kr. höet är analyserat och är bra

bettysmatte skrev:
Jag har tittat runt lite men tycker att det är svårt att få kläm på exakt hur man skickar och vad det kostar :confused: .
Har analyserat hos AnalyCen det tog 5 dagar och det kostade 639:- för ts, protein, energi, kalcium, fosfor, kalium och magnesium. Vill du bara ha ts, protein och energi är det billigare. Kolla på www.analycen.se angående provtagningen, de är lite olika för hö resp. hösilage.

jag betalar 1,50 kr/kg ej hemkört och ingen analys...

Panter skrev:
Vad ligger höpriset på?

Vad betalar ni??

Vad får ni för pengarna? Hemkört?analys?fin kvalitet?

:D

Hö 2,30kr/kg Hämtar själv. De lagrar min bokade mängd hö hela säsongen så jag har alltid fint hö...
Hösilage Stora rundbalar runt 1,80kr/kg TS
Får det hemkört..Analyserat...mkt fint hösilage med lite spill...

1.50/kg hemkört i 20kg's balar. Analys med fina sporthäst-värden.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
513
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
378
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 884
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
991

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka