Raka nu?!?!?!?

Sv: Raka nu?!?!?!?

Imorgon ska det rakas i stallet:)
Det blir nog som din andra bild!!!

Jag klipper mina mindre än bild 2 och det hjälper jätte mycket. Bara man får bort lite under halsen brukar det hjälpa.

Lycka till!!

Haha det blev inte riktigt som vi tänkt oss...
Apparaten dog nästan direkt så hon har två små kala fula fläckar hahaha! Hoppas det hjälper att vi laddar den under natten...!

Juvelflickan skrev:
Haha det blev inte riktigt som vi tänkt oss...
Apparaten dog nästan direkt så hon har två små kala fula fläckar hahaha! Hoppas det hjälper att vi laddar den under natten...!

Vad är det för maskin??

Jag har klippt både höst, vinter, vår och sommar.Aldrig haft några problem med pälsen. Det är faktiskt ganska vanligt att man klipper på sommaren också.

Jag vet flera som rakar sina hästar året runt (även sommaren) så om din isis sommarpäls inte är som den ska kan du ju raka även då..:banana:

Man brukar vanligtvis klippa fram till mitten av feb:)

Så länge hästen inte fäller kan man klippa 'hur som helst'. Under fällningsperioden *KAN* (det behöver inte bli så) man nagga sommarpälsen i topparna. Har man otur och det blir fult får man klippa sommarpälsen ett varv också (om man är en känslig estet;) ).

Min häst får ränder 'i skarvarna' (spårklippning) om jag klipper efter han börjat fälla, men det är så lite att jag klipper när det behövs.

Den heter
WAHL, ProSeries.
Lånad från en kompis.
Någon som vet om den är bra?

Juvelflickan skrev:
Den heter
WAHL, ProSeries.
Lånad från en kompis.
Någon som vet om den är bra?

Är inte det en sån som Börjes säljer?! Ingen aning om de är bra, men skulle tro attd et inte är den bästa möjliga klippmaskinen för hästar... :crazy:

Jag har en Heineger köpt från Hööks, som är en stark och tålig men tystgående klippmaskin anpassad för hästar. DEN är bra!!

Men prova du medd en där du fått låna. Det kanske bara är dåligt BATTERI i den om det nu är en sån där uppladdninsgbar maskin? (trådlös)

Den var HEMSKT dålig....
Så med en ful häst ringde jag i panik runt och fick tag på en ängel som hjälpte mig! Så nu är hon jättefin!
Dock jobbigt med spydiga kommentarer i stallet att ajg är elak mot henne och en dålig matte....

Va?! Varför skulle du vara elak mot hästen bara för det? :confused:

Har du klippt hästar förut? Är du säker på att du kunde hantera maskinen RÄTT o sådär? Och att du gjorde rätt när du klippte??
Eller vad var det som var dåligt med maskinen? Var den trög?

Jag är nyfiken därför att jag själv brukar klippa hästar på beställning och har aldrig haft problem med min maskin, elelr maskiner som jag lånade förr.

Jag vet inte varför jag är elak... Kallt antagligen, orkar inte bry mig...

Jag har inte klippt hästar förut. Lärde mig av en kompis igår, men då funkade den ju inte heller. Klippte ju sen med en som var riktigt bra och den funkade kanon!
Ja, den var trög, inte vass och konstig hehe.

Okej du lånade en annan maskin sen och då gick det bra? :)

Vad är det stallkompisar du har? Tycker dom att alla vi andra är elaka mot våra hästar när vi klipper dom? Jag tycker personligen att det är värre i såfall att man rider dom dösvettiga och tar evigheter att torka... :crazy:

Att klippa en häst håller den i kondition och så länge den inte är frusen/har täcke som ersättning kan jag inte se det elaka i det :confused: STÅ PÅ DIG.

Jo det gör jag allt hehe:)
Nu är hon så fin så fin!

Liknande trådar

Hästvård I början av december förra året visade min häst en mindre hälta på höger fram i endast höger volt på hårt underlag. Inga...
Svar
4
· Visningar
2 279
Senast: Lejd
·
Övr. Katt Ni som följde resan vet men för er andra så som kort bakgrund så dök för flera år sen en stackars vettskrämd, mager hemlösing upp i mitt...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
26 748
Senast: Krålus
·
Hästhantering Hej! Har varit och provridit en nordsvensk som jag förmodligen kommer att köpa, min fundering gäller hans "boende". Han har gått på...
2
Svar
25
· Visningar
2 947
Senast: Pancakes
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 946
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur