Jag hade litat på grannens brorsa i de flesta fall då delar bara måste bytas ut..
ex du ska byta avgassystem, avgassystemet i sig kostar 1500 kr, grannens brorsa gör jobbet för 500, han har btw varit mekaniker åt en rallyförare..
verkstaden vill å andra sidan ha närmare 2000 kr för jobbet.. och då är det ändå bara avgassystemet som ska bytas, inget annat.. dvs har man lyft själv så får man byta själv och det är helt OK med försäkringsbolaget också..
så hade du fortfarande lämnat till verkstad?
Vem har sagt att datorprogrammet gör hela beräkningen? jag vet iaf hur mitt program räknar då jag till och med gjort hela programmet själv.. dessutom tycker jag att många "anlitar" foderrådgivare som knappt ens tittar på hästarna utan får bara veta "islänning 5 år, rids 3 dagar i veckan" och "islänning 25 år, rids 0-5 dagar i veckan".. jag har vart med om folk som litar mer på sånna rådgivare än mig som till och med red en av dom hästarna.. och sedan följde dom inte ens råden (som f-ö innehöll för lite mineraler när jag kontrollräknade)
foderrådgivare är inte magiska bara för att dom kallas "foderrådgivare" och ofta finns det inte heller någon garanti för att det blir bra ens med foderrådgivares foderstater.. Får du t.ex tillbaka startavgifter och reseutlägg från foderrådgivaren om hästen inte är så pigg på en tävling som du förväntat dig?
Men sen är det precis som du säger, När man har fått förtroende för en människa spelar det egentligen ingen roll om dom verkligen är rådgivare eller bara är kunniga för att dom har det som hobby.. känner man att dom kan och det känns säkert och hästarna mår bra ska man givetvis fortsätta, och ha kontakt med den som räknar för uppföljning
hare bra!