Ha svansen flätad?

Sv: Ha svansen flätad?

Jag har svansen flätad när det är lerigt och eländigt i hagarna. När det är snö får den vara utsläppt-svanseb håller sig jättefin när hästen rullar sig i snö!

Borstar ur svansen i princip varje dag och har alltid rejält med pälsglans i den. Använder foxfire.

Har aldrig varit med om att en häst har fastnat med flätad svans och jag har gjort så här i tio år.

ha pälsglans och fläta den.. det gjorde dom på ridskolan jag praoade på.. för att bavara tjocklek och så..

Till min unghäst, som lätt gör farttygstross av sn svans så använder jag Horsewise pälsglans med balsam i. Helt suveränt!!!:bow: Den ger en fylligare och sundare man och svans samt återfuktar hud och päls och får pälsen att bättre stå emot smuts och damm. Funkar helt suveränt:bow: Den rekomenderar jag varmt!

Jag tycker det funkar bra att fläta svansen om den är väldigt tjock och svår att reda ut.

Jag borstar inte ut svansen varje dag, blir nån dag i veckan eller när det är träning. Använder pälsglans, favoriten är Foxfire. Borstar ut med en hårborste.

Jordgubben från Skåne skrev:
Vilken pälsglans tycker ni är bäst då?:d

Tycker att Foxfire pälsglans är suveränt, men de senaste gångerna har jag köpt lite andra olika sorter (som jag hittat när jag panikköpt när det tagit slut..) som varit betydligt billigare. De har funkat bra de med, men man har behövt använda mer, därför blir väl priset detsamma i längden i alla fall! :)

Liknande trådar

Hästvård Islandshäst som är uppstallad som i föbindelse med pälsfällning började klia manen (ca februari- mars) Vet man inte att hon har klåda så...
Svar
6
· Visningar
1 007
Senast: Yrja
·
Hästvård Mitt sto har en väldigt tjock och vacker svans. Men den blir så himla äcklig eftersom hon alltid träffar svansen när hon kissar...
2
Svar
22
· Visningar
2 860
T
Hästvård Hur 17 får ni som har hästar med tjock svans hästar med tjock svans?:D Då menar jag inte ni med grova kallblod som kan borsta med...
2
Svar
33
· Visningar
3 025
Hästvård När jag köpte min häst hade han en fin tjock svans men sen gjorde jag misstaget att släppa ihop honom med min unghäst som snabbt TUGGADE...
Svar
1
· Visningar
738
Senast: Hippo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama