Sto som kissar på svansen

Svanen är för tung och behöver kanske tunnas ut?

royal-qld-show.jpg

pulled-tail.gif

Ja, jag tror att det är orsaken. Men den är ju tjock och fin (kallblod). :)

Men hur tunnar man ut den på ett snyggt sätt? Att klippa kring svansroten tycker inte jag är snyggt. ;)

Ö
Ja, jag tror att det är orsaken. Men den är ju tjock och fin (kallblod). :)

Men hur tunnar man ut den på ett snyggt sätt? Att klippa kring svansroten tycker inte jag är snyggt. ;)

Man rycker svansroten.

Jag tycker dock det är fult, men ska man frisera svanstoten är det rätta sättet att rycka den (precis som mad manen), även om man kan använda kniv/sax/osv om man inte vill rycka. Men finast resultat får du med ryckning.

OBS att det om man börjat bör hållas efter - det är inte vackert när det växer ut.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har två chinese crested, en puff och en naken. När puffen var helpälsad ägnade jag mellan 20-40 minuter per dag till att borsta...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 045
Senast: Wenniz
·
Hästvård Jag har en Islandshäst som sedan en dryg månad tillbaka kliar rumpan, svansen och mankammen. Hon sätter vanligtvis svansen i krubban och...
2
Svar
26
· Visningar
5 899
Senast: Seabaz
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 799
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nu varit och mätt mina järnvärden igen, och kan inte låta bli att spåna vidare lite kring detta... När jag läser om tecken på...
2
Svar
22
· Visningar
4 630
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar