Linniment + streching..?

Sv: Linniment + streching..?

Sj så strechar och masserar jag ofta min häst. Liniment och lera osv, har jag aldrig riktigt kommit in i att använda. Dock kan jag använda liniment-massage-kräm då jag masserar ibland. MEn..jag undrar om det verkligen är så bra att lägga liniment på korset..? då jag menar, att korset är ju väldigt känsligt för kyla o så, och liniment kyler ju.Men jag vet inte. :crazy:
//anna:D

Filippan, andvänder du back on track varje natt på din häst ??

/ Malin

Nej, han står inte inne varje natt, så det är därför. Gjorde han det så skulle jag ha BoT på varje natt! Som det är nu så har han BoT ca 3-5 nätter i veckan.

Forchaire skrev:
tänkte först o främst på de man syr in... alla back on track grejjer är ju asdyra, men d ä värt de tkr ja... även fast plånboken inte håller med...:smirk:

Vad kostar den ryggvärmaren som man syr in i täcket?
Min häst är väldigt spänd och stel så detta skulle kanske hjälpa lite iallafall:)

Forchaire skrev:
ja vill höra med ER vad ni gör med era hästar.. Det vill säga, när jag har ridit min isis (lr jaa foderhäst) så stretchar jag den alltid efter dressyr/gångarts träning samt lägger på liniment fr sadelläget och bak till ett par dm över korset (blue loution) Sen kyler jag nästan alltid benen med vatten lr kylklampar lr liniment, om vi har tränat på hårdare underlag.

Gör ni ngt av ovanstående på era isisar?

Lindar också min hästs ben m. liniment efter tävlingar, (kylande sen värmande) flr att förebygga.. ni då?

Samt att jag rider m ländtäcke då min häst är klippt.. Vissa anser detta som stohässt fasoner, jag anser att det är att ta hand om det stackars djur ja tvingar mig på,och jag vill ta hand om denne på absolut bästa sätt.. Vill tillägga att min häst ej har problem med någonting, han har alltid torra fina leder mm.

(har ingen islandshäst)
Stretchar alltid, använder ALDRIG linement. Efter vad de gjort med mina armar började jag tänka efter vad de var i linementet o hur de påverkade hästens känsliga hud. Använder mig bara av arnika nu. De e många som är i mot linement som jag känner.

mazarein skrev:
hehe..aa..lera! kyl-lera vet du..? Som lera som man har på benen för muskel/nerv stimulans.:rofl:

Okej, mitt huvud fantiserade det till något annat när du först skrev det ;)

Liknande trådar

• Låst
Hästvård För att förkorta så mkt som möjligt så. Häst pigg och glad tidigare, pigg som en spigg och rörde sig både mycket, gärna och utmärkt...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 091
Senast: axel
·
M
Hästmänniskan Jag har ett riktigt svårt dilemma här.. Jag står i ett litet stall, det är jättemysigt, har fina hagar och helt okej ridvägar. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
4 170
Senast: leia
·
Hästvård Eftersom jag tror att många använder detta forum för att se om andra har några erfarenheter av det ens häst drabbats av tänker jag nu...
Svar
1
· Visningar
1 350
Senast: Bialitt
·
Hästmänniskan har knåpat ihop ett litet kontrakt nu, men sitter och undrar över om jag har missat något..... vill ni hjälpa mig? känns som jag...
2
Svar
29
· Visningar
2 901
Senast: Cilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar