Helsingborg med fånghäst idag

Sv: Helsingborg med fånghäst idag

Nej gud vad synd! Bara 8 år också. Stackare. Lider verkligen med dig.

Neeej. :cry: :cry: . Så hemskt. Lider med dig och skickar massor av tröstkramar till dig.

min kompis pålle fick fång av medicinen(pencellin) om han fick när han fått elichias....så det kan även uppkomma om det inte tål nåt du hade kanske sån otrut att hon var allergist just mot butta?!

beklagar sorgen har följt dig mycket=( stackars pålla o stackars dig men nu springer hon fritt på stora gräsängar utan smärta...hon är lycklig nu...

Senast ändrad:

bettysmatte skrev:
Min häst fick avlivas igår på kvällen :cry: . Hon hade mycket hög feber, pulsen bara ökade och hon var väldigt sjuk trots att hon fått plasma. Hon blev alltså bara sämre, inte bättre. Att det var ett virus av något slag konstaterades redan på fredagen, och hon blev då flyttad till isoleringen.

Det är tungt, men samtidigt känner jag att min häst knappast skulle kunna fått ett värdigt liv. Hon var bara 8 år och skulle antagligen åkt på fång om och om igen, eftersom hon verkade superkänslig mot "något". Så det är nog bäst det som skedde, om man tvingar sig att tänka logiskt på det hela :( .

Åh nej.

Så hemskt sorgligt för dig.:cry:

Hur är det med dig?

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 461
Hästvård Varning för långt och rörigt inlägg... Jaha. Efter att ha haft massa problem med min pålle så beslutade jag mig för att skaffa ny häst...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 399
Senast: Coolfrees
·
Hästmänniskan För snart sex veckor sedan blev jag tvungen att avliva min underbara häst som jag har haft i 8 år. Han fick fång för tredje gången och...
2
Svar
22
· Visningar
5 824
Senast: Hoppsin
·
Hästvård Har en fångis här hemma i stallet. Första anfallet augusti 2007 och sen symptomfri fram till december (eller egentligen misstänker jag...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 127

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka