Ni med hästar med vinterpäls...

Sv: Ni med hästar med vinterpäls...

jag rider inte så hårt att hon svettas .. men om hon blir de isf så släpper jag ut henne i hagen med svett täcke på och ber den som har insläppet att ta av täcket om de skulle behövas!:)

Sv: Ni med hästar med vinterpäls...

Centaur skrev:
Tycker att man nästan är skyldig att klippa hästen om man tänker träna... :crazy:

Nu har jag iofs inte klippt min i år, men det är för att han är livrädd både för klippmaskinen och för sprutor... :( Men har haft tjocka täcken på honom hela tiden så han har inte så väldigt lång päls, och jag rider inte så hårt.

Ska man rida och träna så funkar det inte att ha hästen "naturlig".... Önskar att folk kunne inse det...
Dom långhåriga hästarna i stallet har Alltid varit dom som är mest sjuka och förkylda...
Jag har inte klippt en häst på 8 år,Träna flitigt... och endast haft en förskylning i somras när det regnade så...så det behöver inte vara de oklippta som bli sjuka....;) Bra ventilation i stallet och bra mat och mkt frisk luft tro jag är viktigast...täcke efter behov och individ.....:smirk:

Liknande trådar

Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
1 113
Senast: Roheryn
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 837
Senast: Twihard
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
406
Senast: sweep
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 678
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar