sårskorpor i huden

Sv: sårskorpor i huden

jjeg skrev:
Om jag har förstått rätt så ligger dom som på huden direkt under pälsen...det blir inga sår eller så när man klöser bort dom..........följer bara några strån när man tar bort dom...eller har jag missförstått

Nej det blir inget sår.. provade att pilla bort dem idag, det funkade bra! Får se nu om det kommer flera eller hur det går

När min häst hade ringorm var det skorpor som föll av med hår och sen var det vätskande hud under. Det behandlades med svampmedel utskrivet av veterinär.

Fast ringorm blir väl som stora hårlösa fläckar? Åtminstone på kor, torra och stora som femkronor till slut... och så kliar det något ENORMT!
När jag gick på lantbruksskola hade kossorna där ringorm (även kallat revorm), jag blev smittad och det var inte kul, jag höll på att klia ihjäl mig. Svampsalva hjälpte, typ pevaryl eller vad det var, men det är ju på människor det.

// M

Mirable2000-05-17 skrev:
Nej det blir inget sår.. provade att pilla bort dem idag, det funkade bra! Får se nu om det kommer flera eller hur det går
Då är det säkert samma som med min...fortsätt borsta, klösa och pilla ;)

Liknande trådar

Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
974
Senast: Cactus
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 604
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 701
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 212
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar