Hur göra rent skapet?

Sv: Hur göra rent skapet?

jag brukar göra så att jag har på mig en gummihandske å sedan ha babyolja å sedan "smörja/gräva" lite där inne ås edan trillar den ut och om inte så att man iaf tar poå det man får tag på m babyoljan för då trillar av av mkt lättare...jätte smart faktiskt! funkar alltid..dessutom så slappnar alltid min häst av å den komme rut av sig själv då..:bump:

Kan ju berätta att jag lyckades idag!! :banana:
Efter att herrn kissat var jag snabbt fram med en blöt ljummen svamp och gjorde ren. Efter ett tag upptäckte han vad jag gjorde så då vände han sig om och sura! ;) Lite till så är det rengjort ordentligt! :D hähä..

Det lättaste sättet är att mjölka ut den med hjälp av en dynggrep och smeka ut på prostatan och sedan greppa den mellan tänderna. På så sätt kommer han inte loss och det är bara att skrubba. :banana:

Jag måste ha en väldigt renlig valack, jag behöver aldrig tvätta av den.
Visst händer det att det har fastnat nåt halmstrå eller papperströ (när jag hade det) men han brukar alltid hala ut den när vi ridit och då är det bara att plocka bort, i övrigt är den aldrig lortig eller grisig som jag sett på många andra valackar.

Hi hi det lät ju kul... Jag vill oxå ha en häst som släpper ut snoppen när man "klickar". Kul partytrick :rofl:

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 737
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 400
Senast: mars
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 093
Senast: Habina
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
8 9 10
Svar
192
· Visningar
18 405
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar