M
mizz
Sv: vanvård av djur...
4 år sedan, är du säker på att det var så som du kommer ihåg det. Kan det inte varit ensilage, som luktar allt annat än underbart, ovs. Vet att jag själv på besök i stall där jag vistades som tidig tonåring, inte kan förstå att stallet eg inte var så stort som jag trodde i den åldern.
Ingen förening jag skulle gå med i, men de har säkerligen gjort/gör mkt bra för våra hästar. Men vad de anser är dålig hästhållning är nog inte samma myndigheterna tycker. Och tyvärr är deras ord ingen lag. Det enda de kan göra är att ligga på både djurhållaren och myndigheterna i hopp att ngn gör ett krafttag.
den sommaren var jag typ tolv år och visste inte ens att den typen av vanvård var straffbart. jag trodde att vanvård bara var när hästarna inte blev verkade eller matade.
hur skulle jag då kunna förstå att jag borde anmäla det?
4 år sedan, är du säker på att det var så som du kommer ihåg det. Kan det inte varit ensilage, som luktar allt annat än underbart, ovs. Vet att jag själv på besök i stall där jag vistades som tidig tonåring, inte kan förstå att stallet eg inte var så stort som jag trodde i den åldern.
har du hört talas om Svenska Hästars Värn? oftast är det de som blir kontaktade vid sådana tillfällen och det behövs inte mycket för att de ska reagera (vilket jag tycker är skitbra!). dessutom behöver inte en häst se ut som ett vandrande skelett med hovar som petar den på bringan för att ägaren ska kunna få en varning.
vid många tillfällen är det hästarnas hem som inte är passande och som ogillas av ex. SHV.
Ingen förening jag skulle gå med i, men de har säkerligen gjort/gör mkt bra för våra hästar. Men vad de anser är dålig hästhållning är nog inte samma myndigheterna tycker. Och tyvärr är deras ord ingen lag. Det enda de kan göra är att ligga på både djurhållaren och myndigheterna i hopp att ngn gör ett krafttag.