stå själv inne.

Sv: stå själv inne.

jo men nu är det ju inte riktigt jämförbart med en människa då denna häst har en päls som inte är utav denna värld... han blir ju varm av ett täcke oxå...

men ett ofodrat regntäcke bör ju funka snöiga dagar iof.

jag tänkte mest på hur mycket man "stör" hästens egna egenskaper att hålla sig varm själv då man ibland lägger på täcke..

och klippa honom kan jag ju inte förrän jag bestämt mig för att köpa honom...

jag kan inte dra ned hennes motition mer än jag gjort, hon mår inte bra av att stå still varken fysiskt eller psykiskt...

han får väl helt enkelt vänja sig att hon försvinner emellanåt...

japp... ett regntäcke tycker jag också skulle funka bra... menade inte riktigt så.... tänkte mest på att man fryser ju fan så mycket mer om man e blöt...:D

Jo, men en häst med tjock vinterpäls typ kallblod blir inte blöt inpå bara skinnet av lite snö, speciellt inte om det är torr snö. Pälsen isolerar så bra att snön inte smälter utan bara lägger sig ovanpå pälsen. Däremot om det snöar blötsnö och blåser i flera timmar så sätter jag täcke på mitt kallblod.

han är alltså en kallblodstravare (som ej tävlat)

Fast du behöver ju inte träna jämt i anslutning till när du ska rida. Träna när du inte har annat för dig.

joda, det gör jag, så fort jag är där tar jag in honom en sväng i boxen och dolar på en stund i stallet medans han står och krafsar:angel:

Tycker mig dock se en förändring i dag håll tummarna!

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 678
Senast: Mia_R
·
Hästvård Jag har en Islandshäst som sedan en dryg månad tillbaka kliar rumpan, svansen och mankammen. Hon sätter vanligtvis svansen i krubban och...
2
Svar
26
· Visningar
5 899
Senast: Seabaz
·
Utrustning Ursäkta för långt inlägg men jag måsta få skriva.:D Har förstökt söka lite runt i internet men hittar inget bra svar på mina...
Svar
16
· Visningar
3 309
Senast: Unafraid
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 946
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama