Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö Min ponny ska stå på behandling nu för hennes ledbrosk i kotlederna. Finns det något bra fodertillskott som jag kan ge henne som hjälper...
Svar
2
· Visningar
709
Senast: rosita
·
Hästvård Hur går det till att göra en tårkanalssköljning?
Svar
9
· Visningar
2 497
Senast: __Stilett__
·
Hästvård En av mina hästar pluttar ofta. I boxen ligger det alltid många små högar. På en timmes ridtur så pluttar han säkert 3 gånger. Han är...
Svar
10
· Visningar
1 811
Senast: _Sparris__
·
D
Foder & Strö Är det någon som vet om det går att få tag på gräsfröhalm någon stans i närheten av Mälardalen? Eller finns sånt bara att få tag på i...
Svar
1
· Visningar
1 255
Senast: Äska
·
Foder & Strö Min häst är väldig matt och tråkig i pälsen om man jämför med andra hästar. Beror det på olika typer av päls eller är det något man kan...
Svar
10
· Visningar
1 143
Senast: _moa_
·
D
Hästvård Ni som har provat alger till er "host-häst", tycker ni att det har hjälpt?
2
Svar
34
· Visningar
3 543
Senast: Frigge
·
Hästvård Rätt forum? Min kompis häst äter skit. Vad kan det bero på?
2
Svar
30
· Visningar
2 134
Senast: milly
·
Foder & Strö vilket ämne i havre är det som gör att hästar blir heta? varför reagerar fullblod och halvblod mer på detta? eller är det en myt? när...
Svar
12
· Visningar
1 868
Senast: BeastieBabe
·
F
Foder & Strö Har skickat iväg hö analys till analycen.Är det någon som vet hur lång tid det kommer att ta? La på det på posten i går kväll...
Svar
4
· Visningar
616
Senast: Constance
·
Hästvård Detta gäller ett 17-årigt sto som jag under den tid jag sett henne (sen i somras) har upplevt som stel och att hon har ont någonstans...
Svar
8
· Visningar
1 024
Senast: moiran
·
U
Hästvård om strålen e lite mjuk..lite flagnig eller hur man ska säga.. kan de va början på nåt? ömmar dom vid strålröta?..för min häst ömmar...
Svar
12
· Visningar
1 309
Senast: Lillaloppan
·
J
Foder & Strö ...får hästar på Nya Zeeland inte lika ofta kolik som hästarna i Sverige? tacksam för svar!
Svar
7
· Visningar
879
F
Hästvård Har en kallblodstravare som har problem med halsen. Då man kör och anstränger han blir han fort trött och börjar hosta. Är halsopererad...
Svar
5
· Visningar
996
Senast: Frigge
·
R
Hästvård När brukar man ungefär behöva börja raspa sin häst?
Svar
7
· Visningar
927
Senast: linafina
·
A
Hästvård Min c-ponny, född -99, kom till mig 2 januari förra året. När vi köpte henne så hade hon inte varit i Svergie så länge, hon kommer ifrån...
Svar
5
· Visningar
987
Senast: Miss Sixty
·
N
Foder & Strö Vore kul att höra vilka sorts kraftfoder ni använder och vad summan blir per år?
Svar
3
· Visningar
1 013
Senast: Konie
·
M
Foder & Strö Det är något jag försök luska ut länge, men det står inte i några böcker jag läst!! :confused:
Svar
2
· Visningar
803
Senast: amalia
·
Foder & Strö Har läst de flesta andra trådarna i ämnet, men behöver lite feedback om just mitt sto, som verkar vara lite speciell... :crazy: Hjälp...
2
Svar
29
· Visningar
2 358
Senast: milly
·
T
Hästvård Idag slet min häst loss halva skon, så spikarna åkte ut och halva är lös, men inte så mycket på andra sidan. Min hovslagare verkar just...
2
Svar
27
· Visningar
8 447
Senast: Pinge
·
A
Foder & Strö Jag undrar hur mycket kraftfoder man kan ge per gång??? Vet att jag läst det någonstans att hästarna inte ska äta mer än tex. 1,5kg per...
Svar
5
· Visningar
1 492
Senast: Panikie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama