Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Hästvård Det går troligtvis ringorm i stallet igen:( ..och jag fick nys om att man kunde vaccinera..någon som vet mer om detta...hur pass...
Svar
14
· Visningar
2 411
Senast: Lindis
·
M
Foder & Strö Har gett mitt halvblodssto lite extra protein för önskad viktuppgång..Hon har gått upp i hull men när hovslagaren var ut i dag så...
2
Svar
29
· Visningar
2 264
Senast: Miloo2
·
H
Foder & Strö Jag undrar om det är någon som gett sin häst örter mot något problem? Vilken ört? Mot vad? Har ni fått något resultat? Jag provar nu...
Svar
10
· Visningar
1 846
Senast: Sass
·
Q
Foder & Strö Där min häst står uppstallad betalar vi 2kr/kg vilket jag tycker är lite i saftigaste laget. Hösilaget är analyserat och har...
2
Svar
26
· Visningar
2 009
Senast: Warmia
·
Foder & Strö Hej Jag ska koka linfrön till min foderhäst, men kom på att jag inte vet var jag köper det. I en vanlig mataffär eller har dom bara...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 540
Senast: Gazzan
·
Hästvård KAN hästar ha liten pissblåsa? Någon som har den bleksaste aning?
Svar
4
· Visningar
806
Senast: Polly_Mulle
·
S
Foder & Strö när man få hem analysen på höet? Måste man säga till extra om dessa värden? Kan man även få veta Magnesium värdet ? Det travarstall...
Svar
1
· Visningar
574
Senast: ang
·
N
Foder & Strö Nån som ger det? Är det bra? Funderar på att ge det till min häst nu när jag rider igång honom och framöver också.
Svar
4
· Visningar
1 141
Senast: Dundret
·
Foder & Strö det sa min hovslagare, att betfor och salt kan fungera som laxeringsmedel? stämmer det? Inte att om man vill att hästen ska få löst...
Svar
5
· Visningar
1 160
Senast: rosita
·
I
Foder & Strö Hej, Våran Lukas (15 årigt kallblod) fick kolik i helgen, hela hans mage svällde upp som en luftballong. Ovanför revbenen fick han en...
Svar
5
· Visningar
1 636
Senast: gejsa
·
Hästvård Igår masserade jag en häst som jag blev ganska fundersam över (håller på att utbilda mig till hästmassör) Hästen är en travare på 11år...
Svar
6
· Visningar
1 437
Senast: lsz
·
L
Hästvård Igår när jag var i stallet så hade min häst ett skavsår som jag tror han har kliat seji hagen, pälsen var borta men inget sår, men nu...
Svar
10
· Visningar
1 152
Senast: Fjasut
·
Hästvård Denna salva används knappt till Häst. Min häst gick omkull i hagen. Han vred till kroppen och fick en stor lårkaka över...
Svar
7
· Visningar
10 923
Senast: axel
·
Hästvård Min häst har ett misstänkt magsår och jag blev rekommenderad Pronutrin. Vart kan man få tag på det och vad kostar en burk (3,5kg)...
Svar
5
· Visningar
1 315
Senast: Sanette
·
M
Foder & Strö Ny här på sidan...undrade var ni köper erat foder eller om d ingår i stallhyran?.....Vilket fodermärke råder ni o köpa?? Tack för...
Svar
14
· Visningar
1 408
Senast: jennis
·
B
Foder & Strö ja.. alltså vad ska en häst ha i sig per dag? hur mycket av alla olika vitaminer mineraler :confused: :confused:
Svar
7
· Visningar
1 422
Senast: Trissa
·
E
Hästvård Finns det någon som vet hur man får bukt med pälsätare? Vet att det finns schampo och så, men eftersom jag har mina ponnyer på lösdrift...
Svar
9
· Visningar
1 149
Senast: HelenaHandberg
·
H
Hästvård heej! min medryttarhäst rids nu 3 ggr/vecka och har 2 teorier : * bra att hon rids 3 ggr i veckan och får vila resten .. då byggs ju...
Svar
6
· Visningar
686
Senast: caballus
·
Hästvård När vi tog in vårat sto i dag hade hon en stor svullnad under "bajshålet" ovanför slidan. Ringde direkt till veterinären som trodde...
Svar
1
· Visningar
641
Senast: orcide
·
A
Hästvård Har någon här tips på hur jag kan göra för att få en av hästarna på jobbet torr? Han har tjock lång päls, är nordsvensk, ständigt...
Svar
13
· Visningar
1 615
Senast: kopparberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel
  • Ny sits