Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Jag läste i boken "håll hästen frisk" och fick se en hemsk bild på en hästs framben där huden var liksom "avskavd"! Jag läste under...
Svar
14
· Visningar
3 661
Senast: Fantasi
·
P
Hästvård Min häst har lite jobbigt på hala vägar!!! Han är skodd runt om och har i hagen isbroddar på fram, två i varje...det vanliga som jag...
Svar
8
· Visningar
1 792
Senast: Anelly
·
F
Foder & Strö Hej! Undrar om de glucosamin preparat som finns till oss människor på apoteket fungerar att ge till hästar? Eller är det nåt annat...
Svar
5
· Visningar
771
Senast: Boj
·
M
Foder & Strö Jag har tyvärr oanalyserat hösilage i år till mitt hbl, så jag har sedan ca 2 mån tillbaka lagt till 400g hackat lucern för att inte...
Svar
17
· Visningar
1 172
Senast: Alkemisten
·
G
Hästvård Hej! Någon som vet lite om eller som använt Vetranquil? Försökt kolla i Fass men finns inte med där. Är det borttaget numera? Är det...
Svar
14
· Visningar
7 683
Senast: cina2
·
Hästvård Jag har en stor lucka i mitt hästkunnande. Jag vet inte hur man gör när man rycker manen. Min förra häst använde jag en mankniv och skar...
Svar
12
· Visningar
1 976
Senast: Wiiie
·
Foder & Strö Överallt där jag läser om soja står det att det är en bra källa för selen men ingenstans kan jag hitta HUR mycket selen det innehåller...
Svar
5
· Visningar
1 349
Senast: marti130
·
Foder & Strö Hej! Jag ska utöka hagarna med mer mark. Där är b.l.a ekbackar. Innebär detta någon risk? /Undrar Inelin
Svar
8
· Visningar
995
Senast: Masse
·
Foder & Strö Min snart treåriga halvblodstjej ser bra ut i hull. Men jag får inte till foderstaten riktigt. Det blir överskott på energi (eller...
2
Svar
26
· Visningar
2 076
Senast: Corax
·
Hästvård I stallet jag stod förut innan jag flyttade (min mor har kvar en stallplats där till min häst) så står även denna person jag tänker...
Svar
19
· Visningar
1 371
Senast: giffan
·
Hästvård Jag ska så småningom sätta igång min häst efter en skada på förstärkningsbandet, hon kommer då att ha stått i över ett år. Det jag...
Svar
4
· Visningar
886
Senast: Prick
·
T
Foder & Strö Vetekli har jag hört är bra för att binda fukt i hästens mage och göra bajset fastare. Pratade med dem på granngården i går när vi var...
2
Svar
27
· Visningar
7 448
Senast: HelenaHandberg
·
N
Hästvård Titta på dessa bilder, hästen är tjock/bukig/uppsvälld och blir mkt irriterad vid beröring/borstning under magen. Har varit det i ca 3...
Svar
8
· Visningar
1 157
Senast: axel
·
P
Foder & Strö Vad är det för skillnad på rapsolja och linfröolja? Såg det i affären i dag och läst väl inte ingående men stog ju att dom gjorde samma...
Svar
12
· Visningar
1 077
Senast: Phorsytia
·
S
Hästvård Vi är två som delar på ett litet stall. Jag har en islänning och dom andra har en fjording. Min häst har en box, där han kan gå ut och...
Svar
1
· Visningar
714
Senast: Roheryn
·
Hästvård Rider en 13 åring som är helt outbildad...tex kan hon bara gallopera i ena varvet..ja jobbar på det har även lite smått börjat hoppa...
Svar
9
· Visningar
915
Senast: Madde_padde
·
Z
Hästvård Hur är det med äldre hästar i 25-årsåldern som är i bra hull och kroppsbyggnad fortfarande, men inte riktigt är i kondition och tycks...
Svar
9
· Visningar
2 069
Senast: allroundhästarna
·
Foder & Strö Hej alla. Utan analys ska vi ge lusernhack till vår nya dponny 15 år i full kondition,som ska jobbas mycket inför tävlingssäsongen...
Svar
2
· Visningar
655
Senast: marti130
·
Hästvård Min medryttarhäst är kall på själva korset är det någon som vet vad det kan bero på. Han är inte kall på ryggen och har både...
Svar
2
· Visningar
823
Senast: igbest
·
B
Hästvård ...hos unghäst. Bästa preparatet, vilken rekomenderar ni?
Svar
1
· Visningar
587
Senast: chevan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama