Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min pålle har fått nåt skav troligtvis efter täcket..men ingen vanligt skav utan det är typ"finnar" eller små blämmor på skavet. Det...
2
Svar
24
· Visningar
2 161
Senast: Royal_724
·
Hästvård Hittade min islandsvalack stående på tre ben i tisdags em, åkte direkt till klinik där han röntgades = ingen fraktur tack och lov! Han...
Svar
8
· Visningar
1 139
Senast: BJÖRKIS
·
C
Foder & Strö någon som vet om olika sortes hö smakar olika? kan det vara mycket som skiljes isåfall på smakerna? hur kräsna är era hästar med...
Svar
6
· Visningar
767
Senast: Mount Never Rest
·
L
Foder & Strö Ska börja ge 300 g soja pga dåligt protein i mitt hö. Kan det stämma att 300g soja är 3,5 dl? Litar inte fullt ut på min våg..
Svar
9
· Visningar
1 912
Senast: Hjartagna
·
Foder & Strö Min häst vill inte äta sitt korn. Finns det något annat som har liknande egenskaper. Hon äter nu: 10kg hö 0,5kg havre 0,5kg korn 1...
Svar
8
· Visningar
914
Senast: modzan
·
F
Foder & Strö Fölis i magen föds om ca tre månader nu, är beräknad till påsk. När tycker ni att det är dags att öka på stoets fodergiva? Just nu får...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 624
Senast: Miloo2
·
Hästvård Jag har en fråga, min häst klippte jag(helkippning) i oktober kanske det var o självklart täckte jag honom då, han har gått med ett...
Svar
6
· Visningar
827
Senast: My Beauty
·
G
Foder & Strö Ni som ger era hästar hackad strå, hur ger ni dem det? Tillsammans med kraftfodret? Blötlagt eller torrt? Separat? Jag funderar på...
Svar
14
· Visningar
2 903
Senast: linafina
·
C
Hästvård Visst är det underbart den här tiden på året med all is och broddar. Så här hittade jag min häst i hagen idag. Det var inte så farligt...
Svar
7
· Visningar
8 903
Senast: Cettan
·
Hästvård vad hade hänt hästen på djursjukhuset. Red dancer hette den. Jag såg bara slutet när han stod i hagen. /jenny
Svar
12
· Visningar
1 322
Senast: Immer
·
Foder & Strö Vilken olja är mest ekonomiskt att köpa, om man ska pytsa i pållarna det? Dvs olja som både är bra och förhållandevis billig... Ska man...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 279
Senast: rubytoo
·
T
Hästvård Häst som går igenom böjprov UA, men har pålagringar i båda bakknäna, skall man vara observant att avla på ett sådant sto? Ingen vet hur...
Svar
2
· Visningar
877
Senast: Boj
·
Hästvård Inatt har jag varit mer modig än någonsin tidigare och lagt ut bilder på min egen häst och därför rider jag på modvågen och lägger ut...
2
Svar
36
· Visningar
4 252
Senast: Camilla_H
·
A
Foder & Strö Har fått lite noja på det här med botulism! Vet ju att det inte är vanligt, men en skalbagge, kan det ge botulism?
Svar
6
· Visningar
1 053
Senast: joo
·
F
Foder & Strö Min tvåårs märr skall "vila" i ca 4 veckor eftersom hon är skadad. Hon behövde inte stå på box sa veterinären, en sjukhage är ok men hon...
Svar
15
· Visningar
1 104
Senast: joo
·
Hästvård Bakgrund: Mitt femåriga travsto har hostat till och från sedan i somras. Ett-två host när man släpper ut henne i hagen och sedan oftast...
Svar
13
· Visningar
5 966
Senast: manina
·
L
Foder & Strö Kan någon svara på hur länge betforen kan ligga i blöt utan att bli skadligt för hästen. Alltså när den börja jäsa och bli skadlig. Linda
Svar
1
· Visningar
651
Senast: pimy
·
S
Hästvård I mitt stall finns en som vägrar använda broddar för att 2 veterinär har sagt att det ger hästarna kotledsinflammationer. Stämmer det...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
9 489
Senast: Lickety
·
T
Hästvård Jag har sett en länk i en tråd förut där man kunde se var de fanns osteopater,massörer osv runt om i sverige. Jag har letat men hittar...
Svar
4
· Visningar
838
Senast: SO Hovslagare
·
Hästvård Är det nån som har recept på koksaltlösning. Vore jättesnällt om nån ville ge mig det. :rofl: :rofl: :rofl:
Svar
5
· Visningar
57 165
Senast: Karzta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama