Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
diabla skrev:Menar du då att varmpressad olja ökar näringsupptaget? jag är trögtänkt...
diabla skrev:okej, så när t.ex. skulle man vilja ha kallpresad? vad är det för speciella ingredienser som gör vad? jag menar t.ex. om man vill att hästen ska få glansig päls? viklet är det då? om man vill att den ska lägga på sig? ska det då vara varmpressad?.
diabla skrev:ojda, det var mycket olja! det har jag i allafall aldirg hört förrut, jag har jämnt hört 1 dl, vart har du fått denna informationen om att det kan va 1 kg?
väldigt tacksam för svar.
olgaklara skrev:Självklart Kraffts egna olja eftersom det är sojaolja. Dyrt men drygt!!
Det är den bästa oljan att ge till häst, tyvärr finns den inte att köpa i vanliga livsmedelsbutiker.
Och vill man inte lägga ut de pengarna så är väl majsolja eller olivolja det bättre att ge.
olgaklara skrev:Självklart Kraffts egna olja eftersom det är sojaolja. Dyrt men drygt!!
Det är den bästa oljan att ge till häst, tyvärr finns den inte att köpa i vanliga livsmedelsbutiker.
Ser det inte alls som självklart att sojaolja skulle vara bäst, det finns idag ingen forskning som stöder detta.olgaklara skrev:Självklart Kraffts egna olja eftersom det är sojaolja. Dyrt men drygt!!
Och vill man inte lägga ut de pengarna så är väl majsolja eller olivolja det bättre att ge.
Jag ger ett foder där soja olja ingår så nu behöver jag inte ge det extra.
wert skrev:Nä den bästa är havre olja men där kan vi snacka dyrt, görs ju inte heller på särskilt många ställen.
olgaklara skrev:Hittar bara havreolja som tillsatser i potensmedel
Är du säker på att det bör ges till häst