Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö Jag gjorde analys på vårt hö i september. Är de värdena fortfarande tillförlitliga eller räknar man med ett visst mineralbortfall allt...
Svar
2
· Visningar
691
Senast: milly
·
Hästvård http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=636094 Tråden jag skrev förut om min älskling som blev dålig. :crazy: Nu har jag vart...
Svar
6
· Visningar
802
Senast: Flummflicka
·
E
Hästvård vet inte om den här tråden hamnar rätt nu, men vad betyder det att en häst är triangelmärkt? är det samma sak som t-märkt eller? :o :)
Svar
11
· Visningar
1 052
Senast: lil-sis
·
T
Foder & Strö Vad jag blir förbryllad!:confused: Har en tvårig NF-flicka hemma som jag försöker klura ut vad jag skall peta i henna. Vad ger man...
Svar
2
· Visningar
752
Senast: marti130
·
H
Hästvård Hypotetisk fråga: Hjälper katrinplommon och/eller laktulos på häst likadant som på människor vid förstoppning? Någon som vet?
Svar
1
· Visningar
1 349
Senast: Boj
·
H
Foder & Strö Verkar som om att det är mycket delade meningar om det här. Nu menar jag att man blötlägger betfor o korn i samma spann. Är det någon...
Svar
9
· Visningar
1 320
Senast: SuperTezza
·
S
Hästvård Hej, Jag rider ett halvblod som brukar hosta när han kommer in i boxen. Han står på spån oh har haft problem på luftvägarna förrut. Ute...
Svar
2
· Visningar
696
Senast: Tibra
·
T
Hästvård Red 5åringen ganska hårda dressyrpass Torsdag och Fredag, efter fredagens pass så hade han gallor på både fram. Satte på kylbalsam och...
Svar
11
· Visningar
1 024
Senast: Tiggertjejen
·
G
Hästvård Förra veckan var jag bort rest och en tjej från jobbet hade lovat att rida min häst under den tiden. Nu fick jag veta att hon bara varit...
Svar
3
· Visningar
750
Senast: Björk
·
Hästvård Tycker att man läst hur mkt som helst i trådar om folk som haft utdömda hästar. Några som haft flera hästar under ett år som blivit...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
7 763
Senast: cikoria
·
F
Hästvård Finns det nån som vet hur mycket vinäger man kan ge åt en normalstor häst? Det står "en skvätt vinäger i vattnet" o "utspädd...
Svar
2
· Visningar
2 661
Senast: Mummelmy
·
Hästvård Född 2003, i växtperiod just nu. Jag skulle ju ställa om till semilösdrift, dvs inne vissa nätter och ute resten. 'Bara' det att...
Svar
12
· Visningar
1 104
Senast: Alexandra_W
·
A
Foder & Strö Hej. Jag undrar en sak: När man läser en del trådar som handlar om hästar som är lite "bukiga" så svarar genast en del att det beror på...
Svar
9
· Visningar
1 494
Senast: BeastieBabe
·
C
Hästvård vad anser ni om det? ni får hem eran häst efter att ha varit hos fodervärd, gallor i kotsenskidan i alla 4 benen, antagligen pga för...
Svar
2
· Visningar
1 271
Senast: cerrox
·
T
Foder & Strö Jag har allvarliga problem att hitta rätt kraftfoder till min travare, och uppskattar alla tips! Nu till problemen... ¤Han kan...
Svar
17
· Visningar
935
Senast: sissu
·
Hästvård Tragiskt nog har en häst i min närhet på något sätt lyckats göra sig av med 7 cm av sin tunga. Om jag förstått det rätt "börjar" den...
Svar
8
· Visningar
1 271
Senast: Asa_S
·
E
Hästvård Har ponnyer på lösdrift och några av dom har inte helt okej hovar. Det är liksom ett hål i hovväggen, är det hovröta? Eller är det en...
Svar
10
· Visningar
3 873
Senast: Tinen
·
M
Hästvård Min häst är svullen på sitt vänstra framben och det är jättekonstigt. Det va en dag när jag kom till stallet och benet såg ut som jag...
Svar
12
· Visningar
1 151
Senast: Marika
·
M
Foder & Strö Mitt sto är superkräsen... I ca en månad lyckads jag lura i henne vitaminet (probimin) genom att blanda det i linfrökross (uppsvällt i...
Svar
9
· Visningar
1 269
Senast: Masse
·
L
Foder & Strö Hur skadligt är det för en häst att ha mage (mer eller mindre) Skadar den träningen på något sätt?
2
Svar
21
· Visningar
1 450
Senast: BeastieBabe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar