Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
gejsa skrev:Loppfrön sa hon som sålde örter att det bara hjälpte för stunden. Att dom liksom sög upp vätskan i tarmen och när man sedan slutade med dom så kommer det tillbaka. QUOTE]
Det är inte bara det att fröna suger upp vätskan utan de kammar lixsom tarmväggarna och rensar ut all "skit". Iaf om det är bara skalen det är dom jag har hört ska vara bäst för både människa och djur. För människa brukar man rekomendera att fortsätta med en liten underhållsdos när problemen minskat/försvunnit.
Det gör inte jag i heller.gejsa skrev:Men tänk dig själv! Inte sjutton kan det hjälpa en häst som har diarré och har haft det hela vinter. Ge det i 3-4 dagar??? Nej, det tror jag inte på.
Förmodligen, men jag undrar ändå hur min mår... hon är tjurig när man borstar henne under magern och att dra en sadelgjord är inte o tänka på. Vet. sa att de gör egna e-colibakterier, men hon har tydligen glömt bort hur man gör, min häst... hon har ju nämligen varit dålig snart ett år... (i mars).gejsa skrev:Ja, det är ju så dom resonerar när jag också ringer. Dom verkar tycka att det inte är så farligt. Det är väl mest jobbigt för oss och ev hästarna.