Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
åke skrev:vårat ena sto tappar jätte mycket efter fölning. Det tycker jag är svårt att få upp.
milly skrev:Även om den får jättemycket MJ och en hög kvot??
Fridis83 skrev:Fölis i magen föds om ca tre månader nu, är beräknad till påsk. När tycker ni att det är dags att öka på stoets fodergiva? Just nu får hon ca 7,5 kg hö och havre-kornkross...
milly skrev:Vad är kvoten i den totala foderstaten? Känns inte som att den är så hög (utan att ha räknat)...
Men du har ju ett bra hösilage iaf.
Trissa skrev:Hmm, det vet jag inte? Jag vet hur man räknar kvoten på hösilaget, men inte på grovfoder och kraftfoder ihop?
Trissa skrev:Det borde jag ju ha kunnat fundera ut själv... Och den kvoten jämställs med den man räknar på grovfoder?
Trissa skrev:Att den kvoten ska vara samma, menar jag nog! Alltså 6 för underhållsbehov osv.
Trissa skrev:Ny fråga! Jag ligger redan lite över vad hon "ska" ha när det gäller energi och protein nu när jag räknat riktigt noga, men eftersom hon är i gott hull tycker jag det är ok. Nu har jag räknat lite på digivning, och insåg plötsligt att för att komma upp i rätt mängder där ska hon ha 4 kg havre. Hon äter nu 1 kg, och jag tänkte öka på ett kilo till månad 11. Är det en rimlig mängd, eller ska jag fundera på något annat kraftfoder? Och är det ok att dubbla havregivan rätt av efter fölning?