Sv: Hjälp!!!

moonlightgarden skrev:
Knapplånspåpekning :p

å för övrigt det är b-vitamin för pälsen å e-vitamin för muskel byggnad fast e-vitamin bör kombineras med selen för bästa resultat.

han får linfröolja sedan några veckor tillbaka. det blir ett fett tillskott och vitamintillskott för pälsen. han har lätt för att tappa vikt. suck!

mackan skrev:
Det har nog mindre att göra med att du klippt på fel tid, och mer med att göra att hästen helklippts på rygg och kors. Det är alltid vettigt att spara pälsen där. gör så i fortsättningen så kan du med all säkerhet fortsätta att klippa i framtiden.

jo, jag vet. hon som klippte klippte aningen för liten pälsplätt under sadeln. slutar innan länden tyvärr.:(

Var i Trollhättan har du din häst??? *nyfiken* Har ju oxå häst i Trollhättan (Sjuntorp). ;)

Själv klipper jag min häst helt på vintern, dvs även där sadeln ligger. Klipper flera ggr under vintern, första ggn i okt/nov. Har aldrig märkt av att det skulle vara värre beroende på när jag gör det.

Hur ligger sadeln i förhållande till det du kallar skav??? Är det som två runda fläckar, som är hårlösa? Min häst fick det för nåra år sedan, det berodde på att sadeln låg i bakvikt, den var alltså för smal.

mvh Jessica

prinz skrev:
han får linfröolja sedan några veckor tillbaka. det blir ett fett tillskott och vitamintillskott för pälsen. han har lätt för att tappa vikt. suck!

Jo det är inte skoj med en häst som tappar vikt lätt, mycket man måste dona med hela tiden då.

JO linfröolja ska vara bra vitamintillskott har jag hört.

ÅÅÅH! vad kul! jag har honom ibland hos mariana fransen men har nu hittat ett annat ställe. men bara på loven, annars bor han i skara med mig under skolveckorna. är du närkare? :bump:

Vi har precis köpt ny sadel, och hans myskler försvinner en aning över vintern, tyvärr. men jag e medveten om att den inte ligger helt korrekt, därför har jag en gelepadd, med fuskpäls... attan att jag inte köpte riktig päls...suck!

ja, det e två pälslösa fläckar. men jag har satt på honom skavplåster. sådana som man har på hälen, fast större (som en extra hud) funkar väldigt bra.:banana:

jag så bilderna när du red....jag vet faktiskt vem du e :p
Paxens ägare...:bow: kände susanne lite ett tag under en sommar på rommele. hon diggade min häst (Prinz), hehe

tänk vad världen är liten!

Hm kom precis på en sak, du kan ju prova pälsglans att spruta på sen när han har fått tillbaka lite päls. Då glider det lättare över området å han får därför inte lika lätt skav, kan tänkas fungera iaf, värt att prova.

moonlightgarden skrev:
Hm kom precis på en sak, du kan ju prova pälsglans att spruta på sen när han har fått tillbaka lite päls. Då glider det lättare över området å han får därför inte lika lätt skav, kan tänkas fungera iaf, värt att prova.

hehe, det gör jag redan ::p han mår mycket bättre nu.

Liknande trådar

Hästvård I februari tog jag över en häst på halvfoder och tar över honom på hel nu när ägaren hittat en ny häst. En fransk travarherre född -01...
Svar
3
· Visningar
978
Senast: Bufera
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en snart 7 års gammal blandras tik som jag har haft olika problem med nästan hela hennes liv. Det började med att...
Svar
17
· Visningar
2 868
Senast: em-pirre
·
Hundhälsa Min hund blev sjuk igår natt, vaknade av att han for runt och hade ont (vad jag förstod i magen). Så det va bara upp och ta på sig och...
2
Svar
22
· Visningar
4 716
Senast: Linnea F
·
Hästvård Detta kommer bli ett långt inlägg men jag behöver verkligen bolla tankar med Er och höra Era åsikter om min och min hästs situation...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 989
Senast: Magica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar