Kiropraktorer på gott o ont

Sv: Kiropraktorer på gott o ont

Tråkig och onödig historia.
Men jag själv skulle aldrig tillåta någon (om jag hade haft unghäst) knäcka till den bara för att den skulle få bättre rörelser. Aldrig! En annan sak på en äldre häst. Men varför skulle en unghäst behöva knäckas till?
 
Sv: Kiropraktorer på gott o ont

Hej Marika. Visst är det en tråkig och onödig historia. Det är därför jag berättar den här. Bra att du aldrig skulle göra som jag. Men när någon som erkänt ska vara duktig och pålitlig kommer till stallet och behandlar hästar och säger att man kan förbättra frambensrörelserna på min blivande dressyrhäst så säger jag inte nej. Kiropraktorn säger inget om att man inte ska behandla så unga individer, utan han ser en chans att tjäna pengar på någon som är mycket mån om sina hästar. :crazy:

Tack till alla er andra som stödjer mig i min förlust av min älskade häst Kactuz. Tråkigt och ofattbart för mig ännu, då jag sett hur min häst utvecklas från embryostadium, födsel och uppväxt. Mina första kort på älskade Kactuz var ultraljudet, som jag ramat in och de sista jag äger är från dagen innan vetrinären kom och tog bort henne med spruta...
 

Liknande trådar

Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
1 147
Senast: Cattis_E
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 863
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 657
Hästvård Nu måste jag dryfta lite med någon annan. Blir liksom inte riktigt klok på vad som är fel på vår ponny. För något är det, det känner jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 652
Senast: prallan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp