Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av det fodret? Vad tycker ni? :bow:
Svar
7
· Visningar
2 181
Senast: Leja
·
J
Hästvård Fick hästarna vaccinerade mitt på dagen i dag och nu står den ena med 39 graders feber. IGEN.... Hon är aldrig sjuk annars, en...
Svar
10
· Visningar
963
Senast: Lillaloppan
·
S
Foder & Strö Någon som har analys på foderjäst??
Svar
19
· Visningar
4 971
Senast: milly
·
L
Foder & Strö är hösilage samma sak som ensilage ? :confused:
Svar
12
· Visningar
1 182
Senast: BIMM
·
T
Hästvård Hejsan Vi har en maxad D som de senaste två månaderna har börjat bete sig illa vid ridningen. Han bockar, kickar och stegrar sig. Har...
Svar
9
· Visningar
1 202
Senast: Tinglan_star
·
C
Hästvård om en häst har fått lymfangit från sår i karleden, mugg, hur viktigt är det då att hästen blir behandlad? inom ett par dagar? vad kan...
Svar
2
· Visningar
834
Hästvård Har min häst lyckats med o det blödde rejält när det hände. Det blev en liten skinnbit som sitter löst nu på läppen, alldeles innanför...
Svar
3
· Visningar
2 735
Senast: CallMeAce
·
T
Foder & Strö En jag känner kanske ska ta ett 25.årigt vbl sto på foder (anledningarna tilld et är lite komplicerade och hör inte hit) Den är...
Svar
14
· Visningar
1 424
Senast: aartemis
·
M
Hästvård min häst fick akut avlivas i går :cry: pga benbrott på bakbenets skenben, enligt vet så fanns inget annat man kunde göra, och det litar...
2
Svar
20
· Visningar
9 739
Senast: Royal_724
·
U
Foder & Strö Hur mkt havre skulle ni ge ett föl på under 1 år (halvblod)? Min kopis ger 2 kg, är inte det hemskt mkt??
Svar
8
· Visningar
1 461
Senast: Unichorn
·
T
Hästvård Någon som vet vad avgiften per dygn är för häst på slöinge djurklinik? Dom skulle räkna ut hur mkt jag ska betala själv när jag...
Svar
13
· Visningar
3 586
Senast: lippan
·
M
Foder & Strö När stallägaren ringde till stället där vi analyserat höet så sa han att vårat hö var så nära ett perfekt hö man kunde komma.... Då...
Svar
9
· Visningar
1 038
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Va iväg för ca 2 veckor sedan o köpte nytt foder till mina hästar!! Hade hört tallas om detta foder som en vetrinär har satt ihop...
2
Svar
20
· Visningar
1 697
J
Hästvård skulle höra om det är någon som vet hur mycket en operation på en häst skulle kunna kosta "mellen tummen å pekfingret" det är en...
Svar
1
· Visningar
664
Senast: chevan
·
K
Hästvård Har en åring med otrolig päls, ska visas i april.. ng kanske har förslag på hur man ska få igång ""fällerit"" :bow:
Svar
10
· Visningar
1 043
Senast: Ekra
·
E
Foder & Strö Basiblock innehåller väldigt mycket selen, markerna här i sverigeinehåller väldigt lite vet jag, så höet innehåller antagligen inte...
Svar
3
· Visningar
926
Senast: Ekra
·
A
Hästvård Jag kan inte komma på vad det beror på, shettisfölet kliar sig så makalöst mycket, står i princip i skogen större delen av utevistelsen...
Svar
14
· Visningar
1 279
A
Hästvård Helt omöjligt att få tag på, För att få köpa jodsprit krävdes recept enligt apotekets personal och Väteperoxid starkare än 3% fick de...
Svar
13
· Visningar
7 863
Senast: Aggepagge
·
K
Hästvård Har en åring som ska visas i april, men han har en helt otrolig päls kan man påskynda "fällerit", förslag??? :bow:
Svar
1
· Visningar
686
S
Hästvård Någon som vill berätta lite om ischias på häst för mig? Hur ser man det och vad görs åt det? Hur får hästarna det och hur förebygger...
Svar
3
· Visningar
3 073
Senast: MalanMjöl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama