Få i hull

Sv: Få i hull

Ursprungligen av milly::Mina kunskaper har jag lärt mig via nätet och via "foderbibeln" Hästens näringsbehov och utfodring skriven av Christina Planck och Margareta Rundgren som är experter inom området (agronomer på SLU).
(ifall du nu inte kände till den redan?)

Jag beställde den boken i går! Verkar superbra!!!:bump:

Ok!!förstår ditt syfte att föra kunskap vidare ,bättre nu!!;)
Jag vill oxå bara lära mej så mycket som möjlig om foder...Har haft hästar så länge jag kan minnas..men har inte förens nu insett hur viktigt fodret är för hästen!!Förr så gav man hö..från någon bonde som sålde..lite havre och korn..Visst hästarna funkade bra på det men man hade egentligen ingen aning om de egentligen behövde det!!
Nu när jag skaffat häst igen efter några års uppehåll så vill jag veta allt om foder!
var på en föreläsning nyligen om just hästens foder och näringsupptag...(en agronom från SLU höll i den)
Självklart så tycker jag att hästen i första hand skall ha ett bra analyserat grovfoder,eftersom hästen naturligt är en gräsätare!
Vilda hästar..hur klarar dom sej utan kraftfoder!! det tåls att tänka på!!!

Miloo2 skrev:
Hur gör man för att citera vissa stycken ur texten:confused: :crazy:

Tryck på citat-svar o sen tar du bort de delar i texten du inte vill ha med. Behåll [/QUOTE] bara - det missade jag ovan....

meh va F#¤"% N...Gjorde som du sa ändå blev det fel...:eek:

Hackad lusern. Morötter kan göra att man väcker hungern "till liv". Men framförallt så ett bta grovfoder är A & O

Nä du tog bort qoute i slutet av mitt inlägg.. det var det jag gjorde fel oxå... :smirk:

Miloo2 skrev:
Nej men ärligt Milly!!! tycker att du kör över de flesta här på buke..vet inte om du sitter på sådan otrolig kunskap eller om du läser innantill...Läst ett flertal inlägg från dej och tycker att du behandlar de flesta här som mindre vetande!!:eek:

Det tycker inte jag alls. Upplever inte Milly på det viset, men jag kanske inte har läst tillräckligt många trådar;)

alazzi skrev:
Det tycker inte jag alls. Upplever inte Milly på det viset, men jag kanske inte har läst tillräckligt många trådar;)

Nog om detta nu!!:smirk:

alazzi skrev:

Ååh, tack! Skönt att höra att inte ALLA upplever mig så - för jag vill ju TVÄRTOM vara den som alla kan fråga utan att känna sig dumma! Vad som helst :) .
Jag svarar och hjälper till så gott jag kan ur den kunskap jag har. Jag försöker också alltid lägga till "mig veterligen" eller liknande om jag inte är säker på en sak. :smirk:

Min häst är också svår att hålla i hull.
Därför ger jag honom tillskott.
Han får ShyFeeder och Krafts olja, dessutom så får han B-vitaminer.
Han äter Kraft Grov.

Erica_ skrev:
Min häst är också svår att hålla i hull.
Därför ger jag honom tillskott.
Han får ShyFeeder och Krafts olja, dessutom så får han B-vitaminer.
Han äter Kraft Grov.

hur mycket grov ger du? Nyfiken;) Tycker du att din häst har svarat bra på det du ger?
Jag har oxå en häst som är svår född..just nu får hon havre och lite proteintillskott+fri tillgång på hö..Hon har svarat bra men vill ändå få henne mer "hullig" över kors och höfter!!
Mvh

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 244
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
505
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
558
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
983

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka