Fälla "Fortare"

Sv: Fälla "Fortare"

Min hovslagare gav ett lite annorlunda tips, och jag citerar:

Dubbel banminth.

;) Det fungerade på min ponny i alla fall (men sen började han ju sätta päls igen efter en månad när sommaren var slut.. :smirk: ).

jos skrev:
Min hovslagare gav ett lite annorlunda tips, och jag citerar:

Dubbel banminth.

;) Det fungerade på min ponny i alla fall (men sen började han ju sätta päls igen efter en månad när sommaren var slut.. :smirk: ).

:confused:

det klanske är därför ridskolehästarna sätter så dålig vinterpäls. lyset tänds vid 05:30 på morron, lysrör då.. ut 07:00, in 12:00 sedan är lyset på full fart fram till 22:00-22:30.. så 17 timmars ljus får dom..

hmmm.. *börjar fundera*

Det var så han sa. Varför det fungerar har jag ingen aning om. Eller vad är det du undrar?

jos skrev:
Det var så han sa. Varför det fungerar har jag ingen aning om. Eller vad är det du undrar?

Jo jag förstår att det var så han sa och att det fungerade MEN tycker bara att det är konstigt och blir fundersam till varför... :smirk:
När man alltså avmaskar hästen på bandmask (=dubbel banminth) så sätter fällningen fart. Skulle vara intressant att veta varför det blir så.

Jag kan fråga nästa gång han är i stallet om jag kommer ihåg det då.

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 737
Senast: Roheryn
·
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 680
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Vart ska man vända sig egentligen? Jag ville ta bort ett födelsemärke som 20-åring, men det var hur svårt som helst att få hjälp minns...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 173
Senast: cassiopeja
·
Hemmet Min gamla oljepanna sjunger på sista versen. Så jag behöver komma på en lösning på husets uppvärmning. Oljepannan har varit bra då den...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 274
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar