Tjock i benen efter natten.

Sv: Tjock i benen efter natten.

miss_Ellie skrev:
Håller helt med dig... De flesta hästar har lätt svullna ben på morgonen. Detta beror på att strålen i hoven, som fungerer som "blodpumpare" inte rörs.:)

Japp, precis! liksom vanligare än ovanligt att hästar svullnar under natten..
På mitt förra jobb vet jag tex inte en enda som inte svullnade... Förutom fölen då.. de var normala :)

Sv: Tjock i benen efter natten.

Linementer hästens bakben men även frambenen på natten du kan även lägga på en lind men se till att det inte blir för hårt men glöm inte frambenen, glömer du det kan belastningen lägga sig på frambenen i stället jag gör mycke behandlingar på gallor och ben överhuvud taget maila ditt tel nr till mig så kan vi prat lite mer om du vill mvh Jessi

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 106
Senast: Freazer
·
Hästvård Min häst rullade fast i boxen för ca 3 veckor sedan. Sparkade sig själv (såg ej så dramatiskt ut vid händelsen) men stod sen på 3 ben...
Svar
5
· Visningar
1 706
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 460
Senast: tuaphua
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 678
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar