Sv: Utan foder!
Hände tre ggr. med min häst i mitt förra stall. samma person som missade alla tre ggr!
Första gången blev jag inte så arg, då jag varit och köpt ett nytt täcke och tänkte att jag skulle slänga in det i sadelkammaren när jag ändå åkte förbi stallet. Såg då att alla andra (3 st!) tuggade utom min, så då var det ju bara att ge henne hennes kasse. Upplyste dem om missen och de bad så hemskt mkt. om ursäkt. Andra gången=flytokig och tredje gången hade jag kunnat mördat dem, nästan iaf! Skällde ut "barnet" som då var lika gammalt som mig dvs. 18 (!), sen ringer hennes mamma hem till mig och säger att det inte är min ensak att uppfostra hennes barn, och jag svarade att jo, när det börjar gå ut över min häst så. Sen flyttade jag.
Men jag skulle inte ha varit lika arg om de missat kraftfodret, det känns liksom som att det inte spelar lika stor roll, men att inte ge grovfoder, usch!
Tilläggas kan ju att min häst är en riktigt livad dam, så det är ganska svårt att missa henne faktiskt, sen så hängde mina höpas i princip för dörrhålet, i ögonhöjd, när man klev in i foderkammaren, så det var ju ganska svårt att missa dem också. Hade kunnat ha lite mer empati om det var ett stort kollektivstall med 30 hästar och varje häst hade 14 burkar och 13 påsar, men nu handlade det om en burk och en påse till fyra stycken hästar!!!!!!
Är fortfarande arg på dem