Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö Jag undrar om det finns nån som har provat nån ört till sin häst med goda resultat....?? Jag är lite inne på att istället för att ge min...
Svar
4
· Visningar
1 158
Senast: Anelly
·
Hästvård Nu har min älskling fått jättesnygga täckessår och jag undrar om hon inte kan gå utan täcke om dagarna åtminstone! :confused: Är inte...
2
Svar
37
· Visningar
3 017
Senast: AnnikaH
·
Foder & Strö Hur ofta får era pållar mat? Räknar inte med stråfoder! 3 Åringen har tillgång till lite halm och hö i hagen och han rids ca 3-4 ggr...
Svar
4
· Visningar
729
Senast: sky_fly
·
F
Foder & Strö Hejsan! Hur skulle Ni reagera om den som har t.ex. middagsfodringen i stallet glömmer att ge Er häst foder? Om alla andra hästar får...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 192
Senast: SessCa
·
Foder & Strö Var köper man vanligt koksalt (utan jod) som billigast? Gärna större förpackingar. //Z
Svar
11
· Visningar
1 885
Senast: fälttävlansnörd
·
Foder & Strö Linfrökross; hur behandlar man det innan utfodring? Hur länge står sig en öppen säck? Hur mycket ger man om man bara vill åt "de goda...
Svar
6
· Visningar
2 077
Senast: milly
·
Foder & Strö Vi har precis köpt hus med ca 2 ha mark till. Uppskattningsvis är 1.5 ha av dessa en äng. Hur mycket hö skulle ni gissa att den...
Svar
7
· Visningar
3 436
Senast: tgd
·
Hästvård Har sett tidigare i gamla trådar om att vissa använt klorin och väteperoxid till sega gula svansar, men ingenstans står om vilken styrka...
2
Svar
28
· Visningar
4 696
Senast: Alkemisten
·
F
Hästvård Om en häst är varm i ett bakben ibland när den har stått inne i boxen några timmar, är det något att oroa sig över? Eller orolig är man...
Svar
1
· Visningar
631
Senast: Koppen
·
Hästvård tyckte att den förra "vad ser ni?"-tråden var intressant så nu får ni spåna, gissa och berätta era spontana reaktioner av dessa...
2
Svar
35
· Visningar
2 472
Senast: megin
·
T
Hästvård Hej! Jag har en ponny som jag tävlar i hoppning.Han har snubblat omkull flera gånger under jullovet.Den första gången han gjorde det...
Svar
12
· Visningar
1 310
Senast: Taina
·
B
Hästvård Vad är det första veterinären gör när hon kommer ut till en häst med symptomen kolik? har aldrig haft en kolikhäst är bara intresserad...
Svar
10
· Visningar
972
Hästvård Min lilla gumma har senaste dagarna börjat klia sig väldigt mycket. :crazy: När jag kom till stallet i dag så upptäcker jag att hon...
Svar
4
· Visningar
759
Senast: Gnist
·
Hästvård på en tävling förra helgen fick en häst avlivas pga brutet ben. det visade sig att kotan hade "sprängts". kan det verklingen hänga och...
Svar
12
· Visningar
3 628
Senast: hovis
·
T
Foder & Strö Jag har precis träffat en hästägare som ger kalk som tillskott till sin hästar och jag undrar vad det är bra för?
Svar
7
· Visningar
872
Senast: marti130
·
Foder & Strö Hörde för massavis med år sedan att det inte är bra att ge mer korn än havre. Helst skulle man ge hälften hälften av korn och havre...
Svar
2
· Visningar
728
Senast: rocki
·
Hästvård Min mammas häst har börjat äta bark, så fort ett träd kommer så vill hon stanna och tugg på det. Hon får mineraler och b-vitamin...
Svar
15
· Visningar
3 773
Senast: Mitrolle
·
Foder & Strö Mitt hösilage kommer inte att räcka säsongen ut pga att jag fått några balar jag inte vill fodra med och leverantören har sålt slut...
Svar
10
· Visningar
933
Senast: mimus
·
Foder & Strö Vad är skillnaden mellan raps och rypsolja? Påverkar de hästen på olika sätt? Försökte leta runt i gamla trådar men fick inte fram något...
Svar
2
· Visningar
5 425
Senast: mazariin
·
W
Foder & Strö hej alla! jag vet att B-vitamin kan man inte ge för mycket av.. men E-vitamin då? eller någon annan vitamin som man ska akta sej för att...
Svar
8
· Visningar
3 812
Senast: bombibittIII
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?