Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tibra skrev:Vi har också fri tillgång.. var inte länge sen vi började med det.. hösilage..
de fick fri tillgång förra året också men vanligt hö.. tyckte inte hon vart fet men lite rund.. men det gick ju och rida bort på sommaren.
Hoppas verkligen inte hon blir fet i år
tycker det vart mycket negativa feta inlägg så man blir ju lite orolig ..sedan vet inte jag vad ni kallar en häst fet
HrafnKatla skrev:I det fria finns inga hästar som står med en ensilagebal framför näsan dygnet runt utan där är det milslånga vandringar varje dag för att få föda.
smirk: )
skuggi skrev:Min valack och makens sto går finfint på fri tillgång, de äter ca 8 kg var , mer när det blir kallt. De står för det mesta INTE och äter utan pysslar runt i hagen. Dessa hästar rids just nu ganska sällan, och trots det är de alltså ganska fina i hullet. Liite runda är det förståss..
Men så flyttade kompisens islandsvalack hit, och han ÅT! 17kg/dygn helt själv! Han blev smällfet på bara ett par månader
Så det verkar vara väldigt individuellt... Om det är lugn och ro kring maten så tror jag inte att de hetsäter, men om en eller några gör det är det nog lätt att de andra hakar på...
IrpaSnirpa skrev:en fet häst.
Ser i nuläget ut såhär:
Vet inte om man ser skillnaden sådär på bilderna, men hon är myyyyycket smalare nu.
Sprettur skrev:Men nu får de ungefär 3-4 kg/dag och sen extra kraft och det funkar bättre.