Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård Är det någon som vet något effektivt vid strålröta? Har använt tjära men så fort jag slutar med det så kommer det tillbaka igen!!
2
Svar
24
· Visningar
2 190
Senast: seejii
·
T
Hästvård Jag vet att man ska avbloda efter avlivning med bult men förstår inte varför det skulle vara djurplågeri att inte göra det.Har varit med...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
15 756
Senast: mul
·
Foder & Strö För 20-25 år sen var det många som fodrade med melass dvs den flytande melassen som även användes till kor. Gör man det alls nuförtiden...
Svar
10
· Visningar
4 800
Senast: mackan
·
H
Hästvård Tänkte klippa fjordingen idag och funderar på om jag ska klippa sadelstaden. Brukar alltid lämna en plätt där när jag klipper...
Svar
9
· Visningar
1 290
Senast: mumin
·
Hästvård Det började med att min valack busade i hagen förra fredagen,åh givetvis flög ena bakskon av.. då inte hovslagaren kommer förrän den...
Svar
5
· Visningar
1 017
Senast: Ida_79
·
C
Hästvård Jag ahr en häst som under vinterpälsperioden får väldigt mycket skav under sadeln och vid skänklarma, under sadeln har gåt att rädda med...
Svar
8
· Visningar
865
Senast: Choklad
·
  • Låst
Foder & Strö Fundrar på en grej.... Har ganska jobbig "vatten-hantering" i mitt stall, måste kånka det en bit, problem med ryggen osv... Men...
52 53 54
Svar
1 075
· Visningar
49 675
Senast: Boj
·
B
Foder & Strö Jag har läst vad många har svarat ang. glukosamin. Den ena har sagt att det är bra och tävlingshästar får det medan den andra säger att...
Svar
10
· Visningar
1 391
Senast: Lickety
·
Foder & Strö Mitt fölsto fick igår ca 1/2 liter torr betfor eller lite mer. Hon hann äta upp allt innan skötaren märkte det. Hur fraligt är det? Det...
Svar
10
· Visningar
2 329
Senast: Sonic76
·
A
Hästvård Hur gör ni som har era hästar på lösdrift med kraft fodret? hur mkt kostar det att ha en häst på lösdrift? är det bra ? hästarna lär...
2
Svar
20
· Visningar
1 907
Senast: AnnaKarinA
·
B
Hästvård Är lite nyfiken på hur vanligt detta är? Kan inte ni som är berörda av detta beskriva lite hur det uttrycker sig på era hästar, vart ni...
Svar
8
· Visningar
1 536
Senast: Boj
·
Foder & Strö Nu har vi "blivit" med shettis (har inte hämtat honom ännu). Min häst är van att gå på lösdrift med fi tillgång på hösilage och...
Svar
9
· Visningar
2 492
Senast: marti130
·
Foder & Strö jag undrar om ni tycker att min ponny får för lite för mkt eller lagom mkt foder.. kväll hö...
Svar
3
· Visningar
612
Senast: marti130
·
C
Foder & Strö fick reda på igår att vårat hö inte kommer att räcka vintern ut pga att stallägarens svärdotter (har sin häst inhyrd där) har köpt upp...
Svar
9
· Visningar
970
Senast: cerrox
·
M
Hästvård Kan ni se vart den gamla skadan har befunnit sej om ni studerar de båda bilderna? Vill bara kolla om det är fler som kan se den...
Svar
6
· Visningar
825
Senast: Miloo2
·
Foder & Strö Jag har en kallblods travare som har tappat lite hull nu i vinter. Vad är bra att ge för att få hjälp med att han går upp i vikt och...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 156
Senast: Grapewine
·
H
Hästvård Hittar ingen bra tråd som svarar på mina problem, så jag hoppas detta bli rätt. Mitt sto (hlb/nf) har mugg i hö.fram, enda benet som...
2
Svar
25
· Visningar
2 229
Senast: Lindaslycka
·
Hästvård vad finns det för skador som uppkommer pga ridning/träning!?:confused:
Svar
10
· Visningar
1 651
Senast: anhe
·
J
Foder & Strö Hejsan! Nu har vi köpt in hösilage i stallet. Undrar hur länge man ska blanda höet enligt alla er här? Intressant att höra! Undrar...
Svar
3
· Visningar
667
Senast: Nicke
·
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av detta? Symptom? Hur stor är chansen att hästen blir bra? Behandlingsmetoder?
Svar
12
· Visningar
5 118
Senast: Lazio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30