P
Pinge
Sv: *Hovbilder*
Bockhov
Bockhov
Senast ändrad av en moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Pinge skrev:Bockhov
Jag ville visa vilken "flik" jag menade. Den lilla fliken gör att det ser ut som att skon sitter snett om man tar sikte på fel saker.. Hänger du med??NoExit skrev:Kul rita gärna mera på mina bilder
men varför denna svarta ring om den var mitt på.
Det såg inte ut att vara bockhov och jag tycer absolut att du ska lägga ut bilderna här. Efter vad jag kan se så har någon lagt ner ett bra jobb på en häst med raka kotor.NoExit skrev:Kan jag maila dig ett par bilder och få veta din åsikt om det är RIKTIG bockhov eller bara dåkig skoning, alltså den har blivit så, skodd trång med 4 söm var sida alltid och inte kunnat växa ut normalt ?
Pinge skrev:Det såg inte ut att vara bockhov och jag tycer absolut att du ska lägga ut bilderna här. Efter vad jag kan se så har någon lagt ner ett bra jobb på en häst med raka kotor.
Pinge skrev:Det var där jag kollade.. Jag har lånat bilden lite och ritat på den.. Hoppas det är ok??
Ringen visar den flik från strålen som jag menade. och korset skvallrar om att skon sittet någorlunda mitt på hoven. Så menade jag.
Kompetens??? Det har jag ingen.. Jag bara gissar. Hela tiden!! Hihi..
Jag håller med om att vita hovar inte är sämre än svarta hovar!...att vissa tror vita hovar är sämre beror nog mkt på att minsta lilla repa eller skada syns väl på en vit hov, spec om de är lite skitiga,på en svart hov syns det inte lika tydligt.hovis skrev:Jag håller med, det där är bara en klycha. Jag har sett otaliga sk hästmänniskor passera tio svarta hovar av ren "skitkvalite" utan att nämna ngt, sedan går dom förbi EN vit hov som är av dålig kvalite,(dock inte "skitkvalite") och så skriker dom. TITTA en vit hov och usch vilken dålig kvalite. Ha ha
Nä nä det där är inte sant! Av alla mina ca 800 hovar som jag arbetar med så har i alla fall JAG mest problem med dom SVARTA.
Vita hovar är oxå mkt roligare att arbeta med då det går att få till en sådan enormt fin finish på dom.
Pinge skrev:Här är en bild på en ljus hov.. Se och njut..
Shit!Var har du hittat den hästen..Pinge skrev:Här är en bild på en ljus hov.. Se och njut..
NoExit skrev:Ett par bilder till.
Rita på
Någon som har bilder på Bockhov ??
De blev så stora så ni får gå till sidan istället
Kennys Hovar
mmm, en som tycker lika som jag då, är man kanske inte helt blind trots alltaxel skrev:Tycker att skon sitter rakt men v. trakt är högre.