Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård Ni som gett Carageen: Är man tvungen att koka upp algerna under omrörning? Eller kan man slänga över kokande vatten och röra runt...
Svar
5
· Visningar
802
S
Hästvård Har hört att man kan ta bort inkar med VirkonS. Stämmer det? Hur mycket vatten ska man blanda ut med? Någon som vet?
Svar
16
· Visningar
1 524
Foder & Strö Pratade med stallkompis på msn...om att hon påstod att b-vitamin påskyndade fällningen: Jannike säger: du b-vitamin skyndar inte på...
Svar
4
· Visningar
899
Hästvård Idag var min häst varm om hoven och varm under kotan. Själva kotan och allt ovan det kändes normalt. Hon kändes lite gallig strax...
Svar
4
· Visningar
772
K
Foder & Strö har läst era inlägg :confused: hur mycket rider ni igentligen:confused: mitt sto har gått på banan och då va hon väldigt duktig ,vann...
Svar
10
· Visningar
1 054
Senast: mackan
·
L
Hästvård någon som provat massage på sin/sina hästar?? håller på med ett arbete om hästmassage och skulle hemskt gärna höra lite olika...
Svar
1
· Visningar
606
Senast: fjordinghanna
·
Foder & Strö Hej! Hur mycket Fibergi kan man ge till en Shetlandsponny innan det är för mycket? Min shettis går ute tillsammans med min Islandshäst...
Svar
3
· Visningar
982
Senast: Grapewine
·
N
Hästvård Hur får man pälsen glansig och mjuk utan att använda en massa pälsglans? Någon särskilld borste man kan använda? Tacksam för svar!:d
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 468
Senast: Miloo2
·
S
Foder & Strö Fick veta idag att stallet vi ska flytta till snart inte har analyserat hö.. :( Nu blir ju allt lite svårare, ville gärna räkna ut en...
Svar
9
· Visningar
876
Senast: nordis
·
Hästvård Vad har ni för erfarenheter? Hade en kille ute idag och är supernöjd.
2
Svar
21
· Visningar
1 700
Senast: Lord Owen
·
Foder & Strö Hur går jag tillväga för att analysera stora rundbalar av hösilage? Jag vet vilket fält de kommer i från så jag gissar att jag bara...
Svar
7
· Visningar
1 088
Senast: Äska
·
B
Foder & Strö Jag har en liten undran! Vitlöks pulver är ju så dyrt så jag undrar om man kan göra en budget variat, med att man hackar rå vitlök och...
Svar
19
· Visningar
2 961
Senast: Prick
·
L
Hästvård Tandläkaren var här i torsdags och höll på med min häst och jag fick pappret idag, men jag fattar inte vad det betyder .... nån som kan...
Svar
10
· Visningar
1 039
Senast: lady_flash
·
A
Foder & Strö Hur mkt är ett dosmått fosforbalans? Vad ligger priset på? :bow:
Svar
14
· Visningar
2 249
Senast: cerrox
·
T
Foder & Strö Måste bara lägga en liten tråd ang resultatet av vårt lilla försök med extra magnesium till min ngt överspända häst. Jag läste här på...
2
Svar
22
· Visningar
6 845
Senast: tgd
·
F
Hästvård Nu har jag problem, behöver råd! Är ganska ny här men har förstått att det finns många kloka männskor !!:) Har länge letat efter en...
Svar
6
· Visningar
806
Senast: raven_82
·
Hästvård Vi hade en sån här tråd förut.. men den har försvunnit tydligen...:crazy: Vi kan lägga in bilder på våra hästars hovar och låta andra...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
12 285
Hästvård Bild tagen i September ------------------------------------ Bilder tagna Nu Vad ser Ni för skilldnad ?
Svar
10
· Visningar
1 065
Senast: NoExit
·
E
Hästvård ...är det någon som känner till något sådant fall?? Hur yttrar sig det? Behandling? Kan kiropraktor fixa eller måste man röntga?
Svar
4
· Visningar
1 280
Senast: yazmin
·
L
Hästvård Är det vanligt att hästar (särskilt de som har mkt vinterpäls) blir litet trötta och hängiga i samband med fällningen? :crazy: Min...
Svar
7
· Visningar
1 206
Senast: Lord Owen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp på vintern