Hur mycket strö har ni?

Sv: Hur mycket strö har ni?

Först har jag en gummimatta i botten. Har haft henne på både spån och halm. Dock känns det roligare med halm för då kan hon gå och plocka i sig lite och så kan man ju gömma morötter i halmen, det tycker hon är kul:D . Har även lite spån i botten så det ska suga upp. Det är bra med mattan för då behöver man inte ha så mkt strö, och det är alltid lagom mjukt. Eftersom min häst maler halm hela nätterna så är det bra att det finns ngt mjukt kvar...:D

Tyvärr får vi inte ha halm i det stallet jag står nu så jag måste köra på med torv. Funkar bra,, men är riktigt tungmockat, puh...:eek: Dock har jag inte mattan i för tillfället, så det blir nog bättre att mocka, men jag har ju två boxar till att mocka utan matta... Det blir ju lite dyrt att köpa till pålle två och tre också:( ...

Våra hästars boxar har ca 30 cm med enbart spån, ser alltid till att dom har lagom mkt! :)

använder halm,han har så att han inte kommer ner till golvet,men inte met han e så grisig så de finns ingen anledning att strö mer än vad som behövs i hans box...

Ca 1½ dm halm och lite spån i botten, för att suga upp kisset :cool:
Mockar Varje dag ut kiss och bajs.

ANGELY, skulle jag gärna göra:rofl: Brukar faktiskt åka till ett ställe och mocka när de har sjukdom bland de anställda, får byta mot lektioner till dottern (som vägrar rida för henne:o ) så istort sett kan man väl säga att jag gör det gratis för att jag tycker det är kul:)
Marija

Jag äslakr också att mocka och att stå och pilla i halemn och se hur det blir lagom fluffigt och mjukt gör mig glad...

Liknande trådar

• Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 286
Senast: Görel
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 106
Senast: Freazer
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
1 852
Senast: super
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
778

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp på vintern

Hästrelaterat

Omröstningar