magnesiumöverskott = lugn häst?

Sv: magnesiumöverskott = lugn häst?

Nä för då kommer det bomb säkert ges extra för då får hon ju för lite synligt

Hm..kanske är så att de blir lugnare? På människor är det iallafall så att magnesium har en lugnande effekt!

hmm att mg var lugnande på människor visste jag inte.. kanske ska börja med det när jag är för stressad..

jo det förståss.. men hon kan juh kontrollväga med nya vågen få se om hon tycker att den diffar..

JO men det gjordes ju inte utan det kontrolvägdes med den som väger fel å så blev hö inslängt på golvet. *uscha*

hmm ja, det behövs en krok för vågen..

Japp, vad bra då tar du med dig något imorgon då :P

Det blev bra intimat denna vecka vi är lediga på onsdag så då kan hon stå fredagen så behövs det bara mockas då å göra foder å liknande

mm det är bra.. slipper du stressa på fredag.. vad tänkte du göra på onsdag då? ridhuset? isf kan du juh träna galoppbommar, (såsom vi gjorde första lektionen med vikarien).. det finns juh hinder uppställda då så det blir förmodligen bara att rulla ut lite bommar.. :)

Jag vet inte, beror på när jag åker ut i stallet, skulle vilja få sega mig en morgon för det har jag ju inte fått gjort en enda dag denna helg eftersom att k sa fel dag...

BeastieBabe skrev:
jämt, hon trippar i skritten, har kort stressad trav och går ofta över i galopp i traven.. hennes skritt-takt är väl (kollar på skrittfilm) 35-36 steg på 15 sekunder..
står hon en dag blir hon stressad dagen efter och ökar takten men inte steget så att säga..

Vad får hon för mat? (vet inte om du skrivit det i någon annan tråd)

hö (kvot 6), krafft nya groov, miner, foderjäst (tillskott: vitlök varannan vecka, tokosel en gång i veckan).. uträknad foderstat med kvot på runt 8.. hon får väl i sig ca 8-10 kg foder per dag, väger 360 kg..

Senast ändrad av en moderator:

Jag är väldigt stressad av mig, är egentligen lite emot medicin och ville använda något mer naturligt..så då sa de som jobbade på naturapoteket att jag skulle köpa magnesium brustabletter. Om det funkar så bra vet jag inte då jag inte gav det en riktig chans

mm okai. själv tar jag apotekets Neurol om jag blir för uppvarvad eller upprörd.. dom fungerar ganska okai på att lugna ner.. dock funkar dom inte mot insomningsbesvär..

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
505
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 870
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 150
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 602
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp på vintern