ekollon i hagen...

Sv: ekollon i hagen...

Ha :mad:
Det var ju bara nys att ekollonen skulle vara ofarliga efter nyår!

Jag har stängt av mina hagar, men i "slussen" till hagen ligger ekollon och hästarna går som dammsugare så fort de hinner medan jag stänger grinden.

Inte har ekollonen börjat ruttna som jag trodde och inte kan jag använda min skogshage heller...grrr

Men det är väldigt trevligt att se alla rådjur som kommer och äter av ekollonen, hoppas det inte skadar dem, men naturen är väl så vist inrättad att de äter bara sånt som de tål

Bara en liten uppdatering om ekollonen
Kazam

Senaste nytt från ekhagarna.
Kan fortfarande inte se att ekollonen ruttnat eller förstörts som jag hoppats, vet någon hur länge det dröjer in på det nya året innan man vågar släppa in i ekhagen? :confused: :(

Kanske hela denna säsong är förstörd? Verkar som att ekollonen börjar gro nu istället (alldeles röda och fina invändigt) är det någon kunnig skogsmänniska som vet det här om träd och ekar??

Och vad gör man om man som vi har pepprat med ekar i ALLA hagar :crazy:

Liknande trådar

Hästhantering Hej, Jag köpte min första egna häst hösten 2019. Honom köpte jag eftersom han skulle vara/verkade vara så lugn och snäll i hanteringen...
2
Svar
21
· Visningar
5 267
Senast: Happimess
·
Hästhantering Mitt 8-åriga sto går i hagen tillsammans med 3 andra ston. Hon är ranghög, men snäll. Flocken är relativt ny, de 3 andra stona är ganska...
Svar
2
· Visningar
968
Senast: Masse
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 730
Senast: Luleå
·
Hästhantering Det måste ju finnas tidigare trådar om detta men jag hittar ingen så jag postar en ny. "Min" häst, en 17-årig isisvalack, har på sista...
Svar
4
· Visningar
1 344
Senast: Lona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30