Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Vad kan den medföra.???????????????? Tacksam för svar
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 658
Senast: Toffel
·
Hästvård Sköter verkligen Jordbruksverket sitt jobb med att se till att det finns adekvat djursjukvård? Läste i Ridsport att den enda...
Svar
6
· Visningar
766
Hästvård Jag skulle behöva lite råd.. Min pålle har ett lite mer akut problem och ett mindre akut problem. Det som är lite mer akut är att...
Svar
18
· Visningar
2 078
Senast: equi
·
Hästvård Ngn som har ngn erfarenhet av det? Har hört att det kan vara väldigt lång läktid? Händer det ofta att hästen aldrig återhämar sig...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 876
Senast: Gilette
·
C
Foder & Strö Har under ett drygt år försökt att få upp min gamling i hull och nu äntligen lyckats!! :banana: Han börjar till och med bli lite rund...
Svar
18
· Visningar
1 244
Senast: Ylva86
·
P
Foder & Strö Hört väldigt olika här nu. Jag har gett min häst B-vitamin vid pälsfällning och pälssättning för att hjälpa till, vilket har gett bra...
Svar
15
· Visningar
2 998
Senast: mumin
·
Hästvård Är bajsdålig på sådant. Det gäller två fjordingar 13 & 18 år. Vad ska man avmaska emot och när?? :confused:
Svar
17
· Visningar
3 576
Senast: AnnikaH
·
Foder & Strö Hade en tråd för ett tag sedan och fick tips om att ge krossad havre till min häst. Problemet är nu att han inte vill eller kan äta...
Svar
9
· Visningar
1 448
Senast: cerrox
·
I
Hästvård snabb fråga bara :bump: är det ngn som vet vad socatyl kostar? jag har fått det på recept men vet ej om jag har nog med pengar att...
Svar
2
· Visningar
817
Senast: iinaz
·
Hästvård Ibland är min häst varm i en hov, ibland på ett skenben bak, det händer att hon är varm på en kota också. Detta händer ju inte ofta, men...
Svar
8
· Visningar
1 912
Senast: doris
·
N
Foder & Strö Har suttit hela dan å räknat på foderstaten till pollen min=) Har nu kommit fram till en nästan perfekt=) Men han får då 3,9% för lite...
Svar
4
· Visningar
722
Senast: Naggur
·
S
Hästvård Min häst råkade kissa i sin (tomma) mathink här om natten och det var mörkrött, riktigt blodrött:eek: har lämnat urinprov till vet. som...
Svar
8
· Visningar
1 102
Senast: skreien
·
Hästvård Jaha... Här får man för sina synder. ;) Jag friserade ju bort hästens långa man för två månader sedan och nu har jag konstaterat att...
2
Svar
36
· Visningar
3 009
Senast: BusenPento
·
C
Hästvård http://www.ridsport.se/norrbotten/magsar_hos_hast.htm http://hippocampus.slu.se/bibliotek/dokument/ACF51C.pdf Fäljande text finns...
Svar
10
· Visningar
1 441
Senast: Boj
·
C
Hästvård jag har en haflinger som har lätt för sig att lägga på sig i vikt... jag försöker rida varje dag och han får lagom med mat enligt...
Svar
13
· Visningar
1 215
Senast: rocki
·
Hästvård Russet blev sjukt i helgen :( Min kompis hade sagt att han sett hängig ut på lördag morgon så hon hade ställt in honom i en box (gick...
Svar
3
· Visningar
818
Senast: eldione
·
Hästvård Är det värt att låta hästen gå oskodd bara i tre veckor i sommar? Han ska få hel vila i tre veckor bara gå i beteshage, och jag tänkte...
2
Svar
27
· Visningar
1 932
Senast: BusenPento
·
Hästvård ...Hur den mår!!! När jag kom ner till stallet i morse såg jag direkt att det var nåt med min häst,han lunkade sakta ut i hagen och...
Svar
3
· Visningar
749
Senast: Minilott
·
Foder & Strö Ja nu vill jag veta hur ni gör! När slutar ni att ge era unghästar kraftfoder eller ger ni dem under sommaren med? Om ni slutar med...
Svar
2
· Visningar
1 159
Foder & Strö Vet inte om denna tråd hamnar rätt. Är lite nyfiken på hur länge ni anser att man max kan ha en hösilagebal (på ca 350-400 kg) innan...
Svar
13
· Visningar
4 223
Senast: Rosie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Halloweenmat
  • Adventskalendertråden 2024
  • Menskopp

Hund, Katt, Andra Djur