Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Foder & Strö När brukar ni låta era hästar gå i sommarhagarna utan stödfodring? P g a mark med höga naturvärden får jag inte släppa mina på...
Svar
4
· Visningar
1 293
Senast: Gnist
·
K
Foder & Strö För- nackdelar med hösilage och hö? Vad anser du/ni vara bäst?
Svar
14
· Visningar
1 295
Senast: Korven
·
C
Foder & Strö där vi har våra hästar inackorderade är höt mögligt pga att dom tog in det en dag för tidigt och sen inte körde med fläckten...
Svar
9
· Visningar
2 708
Senast: Masse
·
J
Hästvård Hej! På ridskolan där jag rider finns det en jättesöt "medelålders" ponny av rasen New forest. Han har alltid varit barnens favorit då...
Svar
3
· Visningar
687
Senast: Jo_bo
·
Foder & Strö fodrar nu för första gången med lusern och det så ifs på säcken att man bör blöta upp det men nu undrar jag är det ngn här som inte gör...
Svar
8
· Visningar
831
Senast: zeus
·
Hästvård Söker lite bilder på olika hovbeslag till mitt projektabete. *Sko med sidotåkappor *Skyddssko *tå sko *Bild på en skott sattfast...
Svar
10
· Visningar
3 748
Senast: Ämelie
·
L
Hästvård Min häst har senaste tiden börjat klia svansen, vilket han inte har gjort tidigare, när jag kollade "i" svansen idag såg det ut som...
Svar
4
· Visningar
847
Senast: linabergmer
·
Hästvård När jag var och hämtade inälvor till hundarna sist fick jag med litegrann från häst, bland annat lever. Hur kommer det sig att hästens...
Svar
8
· Visningar
2 947
Senast: Gnist
·
Foder & Strö Kna man tex lämmna kornkross i lite vatten under natten tro? eller ska man hellre gör så man heller lite vatten över fodret på morgonen...
Svar
3
· Visningar
602
Senast: Ylva86
·
Hästvård Ja, ni ser frågan; vad finns det för antiinflammatoriska medel som kan vara till hjälp vid muskel- och/eller ledinflammationer ? Vad...
2
Svar
36
· Visningar
12 894
Senast: Lickety
·
J
Foder & Strö Hejsan! Vi håller på att byta från hö till hösilage nu och med hösilaget fick vi en analys, men UTAN mineralvärden:mad: Det känns...
Svar
5
· Visningar
751
Senast: Juvelflickan
·
Hästvård Jag har börjat fundera på att ha skydd eller lindor på min häst i hagen. Anledningen är helt enkelt att hon är fummlig med benen och var...
Svar
13
· Visningar
1 449
Senast: Super Tom
·
S
Foder & Strö Chevinal Plus innehåller ju varken fosfor eller kalcium men om jag även utfodrar med BioMag så får jag väl ändå med kalciumet och...
Svar
1
· Visningar
920
Senast: Boj
·
Hästvård Ni som har varit med om lösa benbitar i bakknäna. Kan ni berätta hur era hästar funkat efter operation. hur lång konvalecens ?
2
Svar
23
· Visningar
2 154
Senast: nexxa
·
T
Hästvård Vet inte om jag lagt detta inlägget under rätt kategori men iaf.. Min 19 åriga gamla pålle har konstaterats hjärtfel, (förstorat och...
Svar
7
· Visningar
814
Senast: fossig
·
K
Hästvård Min häst har varit svullen mitt på ganacherna, båda sidorna nu ett par gånger sen i somras. De va då jag upptäckte de första gången. Det...
Svar
7
· Visningar
958
Senast: Zelma
·
Hästvård Har fått medicin och fick rännskita,, några tips??:confused:
Svar
9
· Visningar
898
Senast: lektra
·
M
Hästvård är det någon som varit med om liknande. min lille minihäst, 70 cm, och 9 månader gammal, släpar sina ben efter sig. Det började med 1...
Svar
13
· Visningar
2 201
Senast: MadickenII
·
Foder & Strö Ja, som rubriken säger. I kg. Och har ni fri tillgång eller portioneras höet ut? Och hur säkra är ni på att hästen äter just det antalet...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 156
Senast: Picazzo
·
Hästvård Hade hovslagaren ut förra veckan och H blev skodd för första gången sen i höstas, har ju varit fångkonvalescent. Vi bad att hovslagaren...
2
Svar
26
· Visningar
4 072
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30