Glasslocks-sulor, mycket tryck?

Sv: Glasslocks-sulor, mycket tryck?

Min pålle är stoor och tung (kallblodstravare modell större).
Kanske därför inte Polarpadsen funkade:confused: . Var snö då, ej lerigt.

Lyrik skrev:
Min pålle är stoor och tung (kallblodstravare modell större).
Kanske därför inte Polarpadsen funkade:confused: . Var snö då, ej lerigt.

Mina höll inte heller länge trots lite mindre häst, (eller kanske inte?) mycket kraftigt fullblod, ca 164. Men de var bra så länge de höll (ca 2 veckor). Blir dyrt i längden bara:angel:

minimi skrev:
Mina höll inte heller länge trots lite mindre häst, (eller kanske inte?) mycket kraftigt fullblod, ca 164. Men de var bra så länge de höll (ca 2 veckor). Blir dyrt i längden bara:angel:

Man kanske inte ska ha dem på hela tiden!

Jag tycker faktisk du ska låta bli att sko om ni har snö! Jag har min barfota (han har haft fång) och han mår SÅ bra utan skor. Snö är helt supert underlag för oskodda hovar. Blir det iisigt eller om det blir hårt så har jag Boa Boots som går att brodda.

Centaur skrev:
Jag tycker faktisk du ska låta bli att sko om ni har snö! Jag har min barfota (han har haft fång) och han mår SÅ bra utan skor. Snö är helt supert underlag för oskodda hovar. Blir det iisigt eller om det blir hårt så har jag Boa Boots som går att brodda.

Hur ska hon göra med hagen? Knölig is är inget vidare.

Ska den ha tofflor på hela tiden?

Det har fortfarande inte med min hovslagare att göra. Han är långt ifrån lat när det gäller skoningar. Det var order från behandlande hopvsl/veterinär på Strömsholm som har sagt hur det ska vara, och min hovslagare gjorde så!

Övriga: Att inte ha skor är inte att tänka på. Nu ska hästen sättas igång, och han har under vinmtern till och från gått och spänt sig på den isiga/hårda marken. Han är mycket säkrare nu med skor och brodd. Vi har stor kuperad skogshage och där behövs också brodd.

Mount Never Rest skrev:
För mig fungerade inte glasslocken... Det kan ha berott på att jag använde lite väl hårda glasslock för dom böjde sig inåt och tryckte på strålen så han blev halt efter att ha haft dom på sig i hagen...

då har du inte klippt till dom rätt utan dom är för stora. de ska inte böja sig inåt, de ska ligga platt mot sulan. och de ska inte trycka mot strålen ALLS, då har du inte klippt ut tillräckligt runt strålen.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Det är så här att jag har haft ute en ny hovslagare pga min ordinarie var sjukskriven.. och bad om en "vinterskoning" alltså snösulor...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 755
Senast: Raderad medlem 124573
·
Hästvård Varning för lång text: är det något som är oklart så är det bara att fråga, har lite svårt att komma ihåg alla turer men ska göra mitt...
Svar
4
· Visningar
1 486
Senast: akleja
·
Hästvård Jag har ett problem jag måste lösa... Hästen går med sulor fram och snösulor bak, och det klippar fast nåt ofantligt fram. Idag höll...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 617
Senast: Alexandra_W
·
H
Hästvård Hejsan! Jag är så orolig över min häst att jag själv börjar känna mig otroligt nere.. tänkte berätta om hans hälta och hoppas att ni...
Svar
13
· Visningar
2 934

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar