Lösa benbitar

Sv: Lösa benbitar

FT_ryttare skrev:
är inte min häst..
jag funderar på o köpa den här hästen.. men vet inte hur jag ska göra.
men tror inte jag vågar chansa

Jag tycker inte att du ska köpa den hästen för du vet aldrig vad som kan hända.

hakar på denna tråden lite. ;)

undrar hur era hästar har fått dom lösa benbitarna? är dom födda med det eller har det uppkommit senare utifrån yttre skador eller nått? vid vilken ålder? hur upptäckte ni att det handlade om lösa benbitar?

FT_ryttare skrev:
Ni som har varit med om lösa benbitar i bakknäna.
Kan ni berätta hur era hästar funkat efter operation.

hur lång konvalecens ?
Min stallvärds häst hade lösa benbitar vä bak...upptäcktes 1st efter inridning påbörjats, gick ej rent, fick gallor men var ej halt...
Op gjordes efter rgn, kommer inte ihåg hur lång konvalesensen va, men hon började rätt snart efter att gå vid hand ut m henne...
Har för mig att hon op på våren och på hösten satte hon igång henne igen, på riktigt, men hade skrittat o travat under sommaren...men ett par mån får man ju räkna med...det är väll olika hästar oxå

Jag vet ett par hästar som opererats för lösabenbitar och samtliga går det UTMÄRKT för nu !

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 395
Hästvård Vad har ni för erfarenhet av operation av lösa benbitar på häst? Har en 6 åring som vi upptäckt detta hos. Hur ser konvalescensen ut...
Svar
1
· Visningar
466
Senast: Nevermind
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
565
Senast: tara
·
Hästvård Har fått bilder på en häst igen och det visade sig när jag visade bilderna för min egen veterinär att den har en lös benbit på framsidan...
Svar
1
· Visningar
672
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025