Allergisk mot vaccination

Sv: Allergisk mot vaccination

Jag gissar på att det fick med något skit med in vid vaccinationen. Det blir en infektion med var som föjld. Ibland räcker det med penicillin och ilband behövs ett drän också.

Har sett det en gång efter en i.m. injektion med beviplex (b-vitamin) också. Otur, men det händer som tur är väldigt sällan.

Sv: Allergisk mot vaccination

axel skrev:
Jag har vid flera tillfällen fått stora bulor, som har varit kvar ganska länge. Detta för att vet. av nå´n anledning sprutade s.c(under huden).
Men hallå.......Vacc ska ges i muskeln !!!
Inte subkutan

Liknande trådar

Hästvård Hej. Tydligen blev ju regler kring vaccin på hästinfluensa ändrade nu 2023. Förut fick det gå 365 +21 dagar men nu får det inte gå över...
Svar
11
· Visningar
995
Senast: Zevzan
·
Hästvård Jag blir snurrig av det här med grundvaccin, Min häst fick första sprutan Proteq flute 19/12 sedan Equip FT vet 17/1 (detta ska vara...
Svar
2
· Visningar
872
Senast: MalanMjöl
·
Islandshäst Jag läste av nyfikenhet ett ryttarbrev, där det stod någon rad om vaccination. Och jag blev förvirrad. Vad ÄR det som gäller? Missade...
Svar
4
· Visningar
1 509
Senast: Minstral
·
Hästvård Jag vet inte om tråden hamnar fel nu, men då får gärna moderator flytta den. Hur gör ni med vaccinationer på era hästar, har ni alla vid...
2
Svar
22
· Visningar
2 829

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat