får det verkligen vara såhär? - veterinär

Sv: får det verkligen vara såhär? - veterinär

Vi har ingen distriktare i det här området utan när man ringer kan de gnälla att man ska ringa till något av de två andra närliggande distrikten. Finns mig veterligen två privata veterinärer, en som man inte vågar låta göra mer än vaccinera ungefär och en som är dyyyyyyyr... Jag brukar åka in till Åby-kliniken...

Det går knappast att tvinga en distriktare att åka utanför distriktet. Vid tveksamhet vad som gäller i ditt fall kontakta ledningen på DV.
PL

Det går knappast att tvinga en distriktare att åka utanför distriktet. Vid tveksamhet vad som gäller i ditt fall kontakta ledningen på DV.
PL
nä, det går ju inte direkt. men hur långt är deras distrikt egentligen? typ dv i älmhult, är älmhults kommun deras distrikt då eller nått? det är verkligen tveksamhet vad som gäller för oss & många hästmänniskor häromkring har diskuterat detta. men ledningen på dv, hur kommer man i kontakt med dom?

Vi har ingen distriktare i det här området utan när man ringer kan de gnälla att man ska ringa till något av de två andra närliggande distrikten. Finns mig veterligen två privata veterinärer, en som man inte vågar låta göra mer än vaccinera ungefär och en som är dyyyyyyyr... Jag brukar åka in till Åby-kliniken...
så ni har samma 'problem' då ungefär!!? eller ni tycker att det fungerar som det är??

Det finns fasta gränser. Ring SJV 036 155000 o be att få tala med ngn på DV-ledningen.
PL

Det finns fasta gränser. Ring SJV 036 155000 o be att få tala med ngn på DV-ledningen.
hmm ok. men tack för telenummer. :bow: ska höra vad dom har att säga om detta..

Jag är inte riktigt nöjd faktiskt. Bor ändå i Göteborg och det är aldrig självklart vart man ska ringa eller vem man ska ringa när det är något...

Polly_Mulle skrev:

Det skiljer i pris på våra distriktare. En av dem kör nästan med ocker.

Han är dessutom rädd för hästar.

Det enda han är bra på är att sy snyggt.

Åker alltid till klinik när det rör sig om hälta.

ja här är det svårt att få tag i någon akut ibland med (varberg)
Min kompis häst rev upp hela pannan in till benet härom kvällen. Hon ringde en distriktsveterinär som har jour och han frågade om det verkligen var nödvändigt för honom att komma ut! :eek:
Så kompis blev pissed of milt sagt när veterinären inte ville komma ut så lösningen var att lasta honom och köra honom till djursjukhuset som ligger en 8 mil bort.

Samma sak med samma veterinär hände oss för många år sedan när vår ponny blev svårt sjuk i kolik. Samma vet. vägrade komma ut o vi fik lasta henne o köra henne till helsingborgs djursjukhus mitt i natten för slöinges hade stängt :eek:

det är inte klokt!

Liknande trådar

Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
2 183
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 092
Senast: Skye
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 665
Senast: Lhas
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar