Sv: Ridpassen

Det beror jue på lite vad hästen har för kondis:banana:. Rider man på ridbana så tycker inte jag att bara för att hästen orkar ska man sitta och nöta på samma sak tills det funkar. Utan att man varierar sig och att inte alla lektioner blir lika långa. Som t.ex en dag rider man kanske 70 minuter medans en annan dag rider man bara 30 minuter.

Jag rider 1 timma på veckodagarna och ibland längre på helgerna.
Då kan det bli ung. 2 timmar. Det tycker jag räcker.
Fast jag brukar ge henne ledigt 1 eller 2 dagar i veckan också.

Det beror helt på vilken kondition hästen har och på vilket humör ni båda är på. Om hästen har en dålig dag skall man inte tvinga den att träna en hel timme, allt umgänge med hästar skall vara harmoniskt och roligt.

Liknande trådar

Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 384
Senast: Ullmerkott
·
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 595
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har ett dilemma. Jag och en kompis var ute och red på mina två hästar i förrgår. Hon tog med sig sin 4 månads valp som sprang...
Svar
15
· Visningar
4 990
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
3 036
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025