Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hur länge ungefär brukar en 2 kg saltsten räcka för eran häst? min häst slickar upp sin på ca 1 1/2 vecka.
2
Svar
24
· Visningar
5 043
V
Hästvård jahajaaaaaaaaa nu har tornedalingen problem :) hur bygger man muskler bak på hästen hmm jag har ett 14 årigt sto som är jätte...
2
Svar
31
· Visningar
2 282
Senast: sasucatu
·
B
Foder & Strö Hej jag har en fråga gällande min häst och en till i samma stall. Deras nyans på bajset är så ljusgrönt, så det ser ut som om de går...
Svar
5
· Visningar
1 393
Senast: biven
·
M
Hästvård Någon här som använder MSM till sin häst? (MSM är likt Glucosamin, för lederna, men ska vara mer effektivt och har även en...
Svar
9
· Visningar
1 820
Senast: Lillaloppan
·
Hästvård När kan man misstänka att hästen har en meniskskada? Upprepade ledinflammationer eller?
Svar
2
· Visningar
1 249
Senast: Totti
·
Hästvård Skulle ni låna ut eran häst till en ET underutbildning, för att känna på leder mm?
Svar
10
· Visningar
866
Senast: Totti
·
E
Hästvård Undrar om någon har haft erfarenhet av ärt-stora knölar i öronen(på en häst)Annars är hästen i ett bra skick. Hur ska det behandlas...
Svar
3
· Visningar
1 775
Senast: Lintu
·
Hästvård Ursäkta alla mina trådar angångde COPD, men jag har några funderingar till... :angel: Vad ÄR egentligen COPD, vet att det är...
Svar
14
· Visningar
2 448
W
Hästvård I tisdags dog mitt dräktiga minishetlandssto, (se tidigare inlägg) vilket är en av de värsta sakerna jag upplevt, men i morgon kommer...
Svar
3
· Visningar
963
Senast: zillax89
·
G
Hästvård hur länge rider ni??Jag brukar rida 1 timma eller mer.Ibland har jag ridit 2 timmar.En gång red jag 4 timmar me det var en...
2
Svar
26
· Visningar
1 478
Senast: zillax89
·
Hästvård Usch! Vet har just skrivit ut slemlösande medicin till min hostande lilla pålla - 987 kr kostar kalaset:devil: ! (Licenspreparat som...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 732
  • Låst
Hästvård Diskussioner i ämnet barfotametoden, alla är välkomna att diskutera problem och problemlösningar. Diskussionen kan omfatta de som...
43 44 45
Svar
886
· Visningar
72 485
Senast: Zora
·
C
Foder & Strö När brukar ni låta era hästar gå i sommarhagarna utan stödfodring? P g a mark med höga naturvärden får jag inte släppa mina på...
Svar
4
· Visningar
1 293
Senast: Gnist
·
K
Foder & Strö För- nackdelar med hösilage och hö? Vad anser du/ni vara bäst?
Svar
14
· Visningar
1 295
Senast: Korven
·
C
Foder & Strö där vi har våra hästar inackorderade är höt mögligt pga att dom tog in det en dag för tidigt och sen inte körde med fläckten...
Svar
9
· Visningar
2 706
Senast: Masse
·
J
Hästvård Hej! På ridskolan där jag rider finns det en jättesöt "medelålders" ponny av rasen New forest. Han har alltid varit barnens favorit då...
Svar
3
· Visningar
687
Senast: Jo_bo
·
Foder & Strö fodrar nu för första gången med lusern och det så ifs på säcken att man bör blöta upp det men nu undrar jag är det ngn här som inte gör...
Svar
8
· Visningar
831
Senast: zeus
·
Hästvård Söker lite bilder på olika hovbeslag till mitt projektabete. *Sko med sidotåkappor *Skyddssko *tå sko *Bild på en skott sattfast...
Svar
10
· Visningar
3 744
Senast: Ämelie
·
L
Hästvård Min häst har senaste tiden börjat klia svansen, vilket han inte har gjort tidigare, när jag kollade "i" svansen idag såg det ut som...
Svar
4
· Visningar
847
Senast: linabergmer
·
Hästvård När jag var och hämtade inälvor till hundarna sist fick jag med litegrann från häst, bland annat lever. Hur kommer det sig att hästens...
Svar
8
· Visningar
2 939
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama