hur mycket...

Sv: hur mycket...

Förut mellan 2-2,25kr/kg, men fått tag på rundbalshö för 1kr/kg. Bonden sa att det var 250kg balar för 250kr, men dom måste vara tyngre.. Jä'ttestora stenkulor.. Vi var 4st för att kunna rubba dom.. Hö från 2005, man kommer att ta 20bal till. Till nästa vinter, kanonfint hö..

I stallet där jag har min ponny uppstallad, så har dom som äger stallet en egen äng som vi tar hö i från och vi som står i stallet hjälps alla åt att ta in höt när det är dax...:rofl:

Jag bor i stockholm och betalar 1kr kilot inkl hemkörning , balarna väger 150kilo st .
mkt bra hö från vall som tidigare odlats havre o korn på *S*

Jag betalade 15 kr/balen. Varje bal väger ca 8 kg. Ej analycerat (gjorde det själv) men jag fick det hemkört.

Liknande trådar

Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
883
Senast: Jeps
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 239
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
983
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
505
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Menskopp
  • Åderbråck efter graviditet

Hund, Katt, Andra Djur