Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Betalade 2:-/kg i år inkl hemkörning. 8,4MJ och 33g smbrp, inget kanon hö med andra ord men hygienen är iallafall bra.
Förra året köpte vi också för 2:-/kg från ett annat ställe. Pisskvalié!! Hälften fick slängas då det var mögligt och dammigt!! Köper aldrig mer därifrån!!!
Hö't oanalyserat men ett bra års-hö 1,50 kr/kg knippat och klart.
Stallägaren betalar 1,65kr/kg för hösilaget, oanalyserat. Ojämn kvalité, en del balar är bra medans andra e sämre, förmodligen sent slaget. Så jag tycker det är dyrt med tanke på kvalitén....
2 kr/kg hösilage
Hemkört, analyserat och med garanti, får vi en dålig bal kommer han och hämtar den å så får vi en ny. Bra hö men liiite för lite protein.
Skulle vara en dröm köpa hö för en krona kilot....till hösten kan jag kanske köpa av grannen som ska göra sig av med djur o då får hö över. Dock lite rädd att han ska ha 'ko hö', hästar kräva lite bättre kvalitet...
Stället jag köpte för 2:- st var fint timotejhö. dock ej analyserat.
Fick själv transportera hem det.
OJ, vad jag betalar för mycket, märker jag. Har betalat 2 kr/kg sen förrförra året hos grannen. Ej analyserat. Varierande kvalitet. Jag får hämta det själv.
Hösilage, analyserat, hög ts halt, odlat utan besprutning och gödning och minst sex olika gräs samt diverse baljväxter tar jag 1:60/kg/ts plus moms (2005), hämtas av köparen.
Jag bor i västmanland. Tycker nog det är ett ganska vanligt pris dock. Men jag är nöjd. Fint hösilage och hygieniskt och kollat varje gång man köper ny bal. Minsta tvekan får jag en ny...
Betaler 3.34 kr/kg, da har vi Horse Hage høy etter mye dårlig høy ifjor vinter, høy prisen var den samme davi hadde det forrige høyet pga høye transport utgifter.. Norge i et nøtteskall..
Betalar 1.50 kilot för mitt fina hö blandat ängs och skogsgräs super till mina som gärna lägger på sig, Får det uppvägt i exakta kilo betalar för det jag får, beställer och bonden kör hem en balvagn det enda jag behöver göra är att lasta in
Kropp & Själ Du tycker inte att det är lite knepigt att "lyfta frågan kring personlig integritet" genom att skriva helt irrelevant information om en...
Foder & Strö Ska flytta hästen till nytt stall och flyttar från en hage med ytterst lite gräs året runt till en gräshage där det är mkt gräs. Dock är...
Hästmänniskan Många hästar på ridskola mår inte bra av att hanteras av olika personer som bemöter dem olika och har olika förväntningar på dem. En del...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.