Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Foder & Strö hur mycket betalar ni för erat hö??
2 3
Svar
44
· Visningar
2 538
Senast: Soffan74
·
S
Hästvård Vår ponny har alltid varit dammkänslig och hostat lite, men inte så det har varit något stort problem. Men idag på morgonen andades han...
Svar
8
· Visningar
1 280
Senast: Sock
·
S
Hästvård Min ponny har inte vart sig själv ett tag, hon har stannat och det brukade hon ALDRIG göra förut..Hoppade i alla lägen.. Nu de...
Svar
7
· Visningar
887
Senast: AnnikaH
·
B
Foder & Strö Hej allihop! Jag undrar om det är någon som använder hackelse till sin häst? Vart får ni tag på det i så fall, kan ni köpa det i...
Svar
8
· Visningar
2 800
Senast: Bubben91
·
Foder & Strö Jag ger min häst 100 g linfrö och på förpackningen står det att det innehåller mycket med b vitaminer. Behöver jag ge tillskott av b...
Svar
5
· Visningar
908
Senast: Prick
·
Hästvård Finns det någon som har något bra "stalltips" när det gäller att få manen att växa ut lite fortare? Min häst har gått med ett täcke med...
Svar
10
· Visningar
3 753
Senast: Bubbaz
·
Hästvård Vad är normaltemp för en 17-årig stor häst?
Svar
2
· Visningar
729
Senast: sweep
·
K
Hästvård Min häst har på ryggen och något på magen små "knölar". Fast tittar man närmre på dem så är det som någon slags skorpa med stöv i. Hon...
Svar
2
· Visningar
632
Senast: krista
·
B
Hästvård VARNING FÖR SÅRBILDER!!! skadegalning som jag så var kameran självklart med.. ett sår har spruckit upp igen, det verkar med andra...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 513
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Pållans man är riktigt genomsnuskig och i stort behov av tvätt :angel: Men vad är bäst att tvätta med? Vanligt hästschampo? Vad...
Svar
9
· Visningar
1 305
Senast: Sage
·
F
Hästvård Först och främst vill jag säga att jag har NOLL KOLL på det här med blister, det är något helt nytt för mig och jag har aldrig tidigare...
2
Svar
28
· Visningar
6 279
P
Foder & Strö Om man har en c-ponny som man nu ska börja sätta igång riktigt ordentligt för första gånen på 2 år hur mycket foder ungefär tror ni bli...
Svar
1
· Visningar
523
Senast: Thora
·
T
Foder & Strö hejj alla här kommer en riktigt dum fråga..!:confused: jag har en d-ponny som jag tränar och tävlar mkt på, hörde att pessoas...
Svar
14
· Visningar
1 307
Hästvård Jag har hittat en lite knöl på 2 åringens hals. Knölen är ungefär som en liten ärta. Tror ni att det kan vara en proteinknöl?
Svar
5
· Visningar
880
Senast: sofia_rasken
·
B
Hästvård Hej jag har två frågor.. jag har en stor häst som jag fått två burkar med örter till, finns det någon som kan hjälpa mig med hur...
Svar
1
· Visningar
625
Senast: cetzyboy
·
Hästvård Min shettis fäller något kopiöst just nu. Pälsen bara dräller av henne (och på mig :D ). Samtidigt är hon så fruktansvärt dammig så...
Svar
7
· Visningar
833
Senast: Borkan
·
R
Foder & Strö När man ger vanligt linfrö (en linfrökaka) räker det med att man häller kokande vatten på d och låter d svalna eller måste det linfröt...
Svar
4
· Visningar
932
Senast: red_devil
·
M
Foder & Strö Hej Är det någon som har snvänt detta foder till häst med diarre? Har hittat lite information på deras hemsida om det. Det skulle...
Svar
9
· Visningar
2 084
Senast: molle
·
Hästvård Hur gör ni andra med täcken nu på våren när temperaturen kan variera ganska mycket på dagarna? På morgonen när hästen går ut kan det...
Svar
5
· Visningar
810
Senast: axel
·
Hästvård Vet endel hästar som får torra hovar under sommaren, vad beror det (oftast) på? Torr sommarhage? Finns det något logiskt i att det...
Svar
2
· Visningar
572

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Menskopp
  • Åderbråck efter graviditet

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar