C
Carpe_Diem
Sv: Nötter till hästar?
Ryktar man med dörrboxen öppen och har i sin stalllåda lite godis, då får man inte ha godiset länge ifred.
Vissa lustigkurrar vill ha det mesta.
Jag vet själv en häst som var alldeles tokig i banan och när han luftade sig och rymde ut ifrån boxen (normalt var han tränad att stå i boxen med öppen dörr om man var där). De gånger han rymde så kunde jag hämta tillbaka honom genom att locka honom med en banan eller två. *fniss*
Flera hästar som jag också känner vill smaka och ha av allt det som ryttarna kommer smaskande på. Om den kommer smaskade på en chokladkaka så naturligtvis vill hästen ha och lika så när det gäller glass och vissa är riktigt roliga när de ber om att få godis.Mia L skrev:Hade våra hästar fått stöva helt fritt så tro jag att de hade ätit mer saker än vi kan ana. De ligger i deras gener att leta upp vitaminer mineraler osv. som de behöver just för stunden. Som det är i deras liv med människor får de vad vi tror att de behöver just nu. Hade ett sto som var tokig i apelsiner och clementiner. Detta förstog jag när jag första gången skalade en clementin i stallet, hon kände lukten och blev småtokig i boxen. Tänkte att hon får väl smaka då så lugnar det sig väl. Kontentan blev att den som ville äta sådana frukter ifred fick göra det utanför stallet i annat fall delade man lika med min häst.
Ryktar man med dörrboxen öppen och har i sin stalllåda lite godis, då får man inte ha godiset länge ifred.
Vissa lustigkurrar vill ha det mesta.
Jag vet själv en häst som var alldeles tokig i banan och när han luftade sig och rymde ut ifrån boxen (normalt var han tränad att stå i boxen med öppen dörr om man var där). De gånger han rymde så kunde jag hämta tillbaka honom genom att locka honom med en banan eller två. *fniss*